Abdi İbrahim Otsuka, depresyon, bipolar bozukluk ve şizofreni gibi ruh sağlığı sorunlarına dikkat çekmek amacıyla hayata geçirdiği ‘Zaman Ayır’ kampanyasıyla farkındalık katmayı başardı. 30 Mart Dünya Bipolar Günü’nde başlayan proje, hem hasta ve hasta yakınlarına yalnız olmadıklarını hissettirdi hem de doğru bilgiye ulaşma imkânı sundu.
Sanatsal ve dijital bir deneyim
Kampanya, Van Gogh’un “Starry Night” eserinden ilham alarak kullanıcıların duygularını sanatsal bir şekilde ifade etmelerini sağladı. “zamanayir.gormezdengelmeyelim.com” web sitesine yönlendirilen kullanıcılar, duygularını yazılı olarak paylaşarak yapay zeka destekli bir uygulamayla bu ifadelerin sanatsal görsellerine ulaştı. Ayrıca, uzmanların hazırladığı bilgilendirici videolarla hastalıklar hakkında güvenilir kaynaklara eriştiler.
Türkiye haritasında benzer aramalar yapan kişilerin yoğunluğunun gösterilmesiyle, kullanıcılar yalnız olmadıklarını daha güçlü bir şekilde hissetti. Kampanya, toplumda ruh sağlığı sorunları hakkında farkındalık yaratmanın ötesinde, empati ve birlik mesajı verdi.
Rakamlarla büyük başarı
26 günlük kampanya süresince 5.103.200 reklam gösterimi elde edilirken, %9,32 tıklanma oranına ulaşıldı. Kampanya web sitesi 71.339 tekil kullanıcı tarafından ziyaret edildi ve 4.226 kişi duygularını yapay zeka ile sanatsal görsellere dönüştürdü. Bu etkili proje, kullanıcılarla duygusal bir bağ kurmayı başardı.
Üç prestijli ödül kazandı
‘Zaman Ayır’ kampanyası, İstanbul Marketing Awards’ta üç farklı kategoride ödüle layık görüldü:
- Sağlık – Tüketici Odaklı Sağlık İletişim Çalışmaları – Dijital
- Sağlık – Dijital Kampanya
- Küçük Bütçeli Dijital Pazarlama Kampanyası
Abdi İbrahim Otsuka, bu projeyle hem hastaların hem de toplumun ihtiyaçlarını anlayan bir yaklaşımla inovasyonu birleştirerek dikkat çekici bir başarıya imza attı. Proje, ruh sağlığı konusundaki toplumsal farkındalığı artırmanın yanı sıra dijital platformlarda da etkili bir model sundu.