Sosyal Güvenlik Kurumu’nun verilerine göre, Türkiye’deki eczanelerde kullanılan e-imzalı reçete oranı yüzde 82,32. SGK anlaşmalı tüm kamu ve özel sağlık kuruluşlarında e-reçete kullanımının resmi olarak yürürlüğe girmesinin ardından, iş yeri hekimleri de yıl sonuna kadar e-reçete uygulamasına dahil olacak.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na bağlı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamayla, vatandaşlara devlet tarafından verilen hizmetlerin kaliteli, hızlı, kesintisiz ve güvenli bir şekilde elektronik ortamda sunulması amacıyla, iş yeri hekimlerinin 2017 yıl sonuna kadar elektronik imza sahibi olmaları gerektiği bildirildi. Buna göre, iş yeri hekimleri, İş Sağlığı ve Güvenliği Kayıt, Takip ve İzleme Programı (İSG Katip) üzerinden e-reçete düzenleyebilmek için e-imza kullanacak. Kamu, özel sektör ve meslek gruplarında olduğu gibi halkın doğrudan temas ettiği öncelikli alanlardan biri olan sağlık sektörüne verimlilik katan e-imza, iş yeri hekimlerinin kolay ve kaliteli hizmet sunabilmelerine olanak tanıyacak.
Vatandaş sağlık hizmetlerine daha kolay şekilde ulaşacak
Sağlık sektöründe e-imza kullanımı işlemlerin hızlı ve sorunsuz yapılabilmesini sağlarken, vatandaşların da sağlık hizmetlerinden kolay bir şekilde yararlanabilmelerini mümkün kılıyor. E-devlet stratejisi çerçevesinde uygulamaya konulan sağlık sektöründeki e-imza kullanımı projesi, kamu ve özel sağlık kuruluşlarının ardından iş yeri hekimlerini de kapsam içerisine dahil ederek yaygınlaşıyor.
Takip ve kontrol hızlanacak, kağıt ve kırtasiye gideri olmayacak
Kağıt reçetelerden e-reçeteye geçişin sağlık sektöründe takibi ve kontrolü kolaylaştırdığını, maliyet ve zaman yönetimi sağlamak için çok önemli bir adım olduğunu vurgulayan E-GÜVEN Genel Müdürü Can Orhun, “E-imza, kurumların hem kendi bünyelerinde hem de birbirleri ile olan iletişimi ve bürokrasiyi hızlandırıyor. Kağıt, kırtasiye, enerji ve zaman tasarrufu sağlayan e-imza, arşivleme kolaylığı da getiriyor. Sağlık alanında, maliyet ve zaman yönetimi sağlamak açısından çok önemli olan e-reçete uygulaması, sağlık sektörünün gelişimine ve ülke ekonomisine katkı sağlıyor. E-GÜVEN olarak hastanelere ve eczanelere sunduğumuz e-imza hizmetiyle, sağlık sektöründeki işlemlerin hızlandırılmasına katkı sunuyoruz.” dedi.
E-imza hastane içi idari işleyişi de kolaylaştırıyor
E-imza kullanımının sağlık sektöründe yaygınlaşması, iş süreçlerinde iyileşme ve maliyet tasarrufu ile birlikte vatandaşların sağlık hizmetlerine daha hızlı ve daha kaliteli bir şekilde ulaşmasını sağlıyor. E-imza sadece hastalarla ilgili resmi işlemlerde değil, hastane içi idari işleyişte, izin, sipariş, satın alma, performans değerlendirme, ilaç siparişleri, laboratuvar raporlarının imzalanması, medikal muhasebe işlemleri ve doktor hak edişleri gibi alanlarda da kullanılabiliyor.
E-GÜVEN hakkında:
E-GÜVEN, 2003 yılında kurulan Türkiye’nin ilk ve lider elektronik sertifika ve mobil imza hizmet sağlayıcısıdır. Bireylere ve kurumlara bilgi güvenliği ve elektronik imza konusunda dünyada pazar lideri olan çözümler sunmaktadır. Kurumlara özel projeler geliştirmenin yanı sıra gelişen teknolojiye uygun kullanıcı dostu ürün ve hizmetler sağlamaktadır.
#e-imza, #hekim, #işyeri, #e-guven