Kaizen Institute ve İstinye Üniversitesi iş birliği ile düzenlenen Kaizen eğitimi, pilot hastane seçilen VM Medical Park Pendik Hastanesi’nde gerçekleşti.
Kaizen eğitimi, VM Medical Park Pendik Hastanesi’nde Genel Müdür M. Uğur Dündar, Genel Müdür yardımcıları Fatma Şahin ve Yasin Şahin, Başhekim Op. Dr. Ömer Faruk Azal, hekimler ve hastanede çeşitli birimlerde görev yapan yönetici ve çalışanların katılımıyla gerçekleşti. Katılımcılara eğitimin ardından sertifikaları takdim edildi. İyileştirme anlamına gelen Kaizen eğitimi kapsamında VM Medical Park Pendik Hastanesi’nde birçok bölüm için çeşitli alternatifler öne sürüldü, iyileştirme alanında örneklendirmeler yapılarak çözümler tartışıldı ve gelecekte uygulamaya konulacak yöntemler belirlendi.
Ekip çalışması ve koordinasyon önemli
Kaizen eğitimi hakkında bilgilendirmede bulunan VM Medical Park Pendik Hastanesi Genel Müdürü M. Uğur Dündar, sağlık hizmetlerinin toplum tarafından arzulanan düzeyde, kaliteli üretilebilmesi için insan kaynağının niteliği, ekip çalışmalarının ve koordinasyonun büyük önem taşıdığını vurguladı.
“Yalın Yönetim” felsefesinin sürekli iyileştirmeyi hedef haline getiren ve sağlık sektöründe hizmet kalitesinin en önemli unsuru olarak görüldüğünün altını çizen Genel Müdür M. Uğur Dündar, şunları söyledi: “Yalın Yönetimin en belirleyici faktörü olan insan kaynakları; karşılaşılan problemlere hızlı ve akılcı çözüm önerileri üretebilmek için karar alma süreçlerinde aktif rol oynamalarını sağlamak amacıyla, eğitim faaliyetlerine önem vermekte ve çalışanların bilgi düzeylerini yükselterek, yeteneklerini geliştirerek, farklılıklarını ortaya çıkartarak ve motivasyonlarını artırarak hastanede görev alan herkesin iyileştirme çalışmalarına katılımlarını desteklemektedir. Böylece sağlık hizmetlerinde daha kaliteli ve sürekli saygınlık hizmeti sunumunu hedeflemektedir.”
Amaç kaliteyi daha iyiye çıkarmak
Yalın Yönetimde amacın kaliteyi her zaman daha iyiye çıkarmak olduğunu vurgulayan Genel Müdür M. Uğur Dündar, “Bizler kaliteyi sağlamak ve sürekli kılmak için çalışma arkadaşlarımızın fikirlerine, iyileştirme çabalarına ve takım olarak çalışma arzularına ihtiyaç duymaktayız. Yalın Yönetimde bizlerin bir iyileştirmeyi hayata geçirmesi için önce problemin nerede olduğunu ortaya çıkarması gerekiyor. Hastane ortamında olduğumuz için farklı birimler altında ekipler kurarak bazı noktalarda iyileştirmelerin nasıl olacağı hakkında birçok yol arayışına girdik. Bu işin çözümü için daha hızlı nasıl sonuca varabilirim, nasıl daha çok verimli olabilirim gibi soruların cevaplarını almak ve tüm sağlık ekibimize bu sürecin bir parçası olduklarını hatırlatmak için bu eğitimin hastanemizde alınmasını sağladık” şeklinde konuştu.
Sağlık sektöründe problemlerin neler olduğu ve nasıl çözümlenebileceği konusunda fikir üretmek için çalışma arkadaşlarının deneyimli düşüncelerine ihtiyaçları olduğunu hatırlatan Genel Müdür M. Uğur Dündar, “Çünkü onların kendi branşlarında en iyi gözlemi yapabilen, çözümün nerede, nasıl olacağını bilen kişiler olduklarına inanıyorum. Herkesten çok farklı fikirlerin çıkacağını düşünüyorum. Son aşamada ise problemi ortaya çıkardıktan sonra çözüm önerileri de üreterek uygulamaya geçmeliyiz. VM Medical Park Pendik Hastanesi olarak, bu eğitimde emeği geçen Kaizen Institute Turkey ekibine, Dr. Muhsin Güneşlik’e ve değerli hocalarımıza teşekkür ederim” diyerek açıklamalarını sonlandırdı.