Variteks , 2012 yılında gerçekleştirdiği yatırım ve ürün geliştirme faaliyetlerini 2013 Ekspomed Fuarı’nda ziyaretçilerin beğenisine sunacak.
Variteks Ortopedi San. A.Ş., farklı bir konsept Ekspomed 2013 Fuarı’nda olacak. 2012 yılını yatırım ve ürün geliştirme yılı olarak geçire Variteks, tüm bu yeniliklerini Ekspomed 2013 Fuarı’na yansıtacak. Firmanın yenilikleri ve projelerine Variteks Ortopedi San. A.Ş. sahibi ve Yönetim Kurulu Başkanı Okan Öztürkatalay ile bir söyleşi gerçekleştirdik.
Variteks’in geçmişten bugüne faaliyetlerini kısaca özetler misiniz?
Sektördeki serüvenimiz, 1958 yılında kurulan Standard Korstex firması ile başlıyor. Şahıs firması olan Standard Korstex firması, babam Nimet Öztürkatalay’ın vefatıyla 2007 yılında kapanmak durumunda kaldı. 1985’ten bu yana faaliyetini yürüttüğümüz Variteks Ortopedi firmasıyla, ikinci kuşak yönetici olarak aldığımız bayrağı daha ileri taşıma derdindeyiz. markamızın eski ve bilinir olması bizi yurtiçinde de güçlü hale getirmiştir. Yurtiçi pazarın yanı sıra ihracata da önem veren bir firma olduk. 68 ülkede varlığımız söz konusu.
Variteks firmasını sektörde başarılı kılan özellikler nelerdir?
Variteks olarak sektörde takip edilen bir firma konumundayız. Müşterilerimizin yanı sıra rakiplerimiz de bizi takip etmekte. Bu da bizi daha dikkatli olmaya sevk etmektedir. Netice olarak kendimizi geliştirme yolunda olumlu katkı sağlamaktadır.
2013 yılına ilişkin yeni ürün ve projeleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
Pazar payımızın artması ile paralel olarak üretim kapasitemizi de arttırmak için yatırımlarımız devam etmektedir. Geçen sene bizim için tam bir yatırım ve ürün geliştirme yılı oldu. Yeni ürünlerimizi Ekspomed Fuarı’nda sergileyeceğiz. Yeni ürünlerle ilgili bir ipucu vermek gerekirse; dairesel örgü sistemi ile örme dizlik imalatına başlıyoruz. Bu ürün yerli imalatta bir ilk olacak. Çok ses getireceğini düşünüyoruz. Yatırımlarımızın devam edeceği müjdesini vermek istiyorum. 2013 yılında da yeni makine yatırımlarımız olacak, yeni ürün grupları çıkartacağız.
Önümüzdeki döneme ilişkin hangi konularda yoğunlaşmayı planlıyorsunuz?
Açık söylemek gerekirse, bugüne kadar üretime yoğunlaşmaktan pazarlamayı biraz aksattık. Üretimdeki yatırım ve ürün geliştirmelerimiz devam etmekle birlikte özellikle yurtiçi pazarlamaya ağırlık vermeyi düşünüyoruz.
İhracat bölümünde çalışmalar nasıl gidiyor?
İhracat konusunda iyi bir konumdayız. Yılların verdiği tecrübe ve özgüven ile yolumuza devam ediyoruz. Yeni pazarlar bulmanın yanı sıra mevcut pazarlardaki konumumuz da güçlenmektedir.
Sektörün en büyük buluşması olan Ekspomed 2013 Fuarı’na yönelik özel çalışmalarınız olacak mı?
Bu yıl daha büyük ve farklı bir konsept ile katılacağız. Yeni dönemdeki stratejilerimizden biri olan markayı ön plana çıkartma ve marka değerini yükseltme amacımızın bir yansıması olarak görülebilir.
Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?
Her zaman ifade ettiğimiz gibi, muhatap olduğumuz sektör ve ürünler insan sağlığı ile alakalı olduğundan öncelik kalite olmalıdır. Kaliteli ürün imal eden rakipler görmek herkesi memnun edecektir veya etmelidir. Hep daha kalitelisi, daha doğrusu ve daha iyisi için yarışmalıyız.
Eklemek istediğiniz konular varsa lütfen ekleyiniz.
Ekspomed Fuarı’nın imalatçı, distribütör, medikal firma ve sektöre emek veren herkes için hayırlı olmasını diliyorum.