Aralık ayında İstanbul’da gerçekleşecek organizasyona Ortadoğu ve Afrika ülkelerinden sağlık turizmi acentalarının ve sağlık sigortası şirketlerinin katılması planlanıyor. Son kez Türkiye’de düzenlenecek bu uluslararası tanıtım etkinliğine katılım için önceden kayıt yaptırmış olma şartı aranıyor.
B2B Encounters firması tarafından daha önce üç kez düzenlenen Uluslararası Sağlık Turizmi Forumu, Aralık ayında dördüncü ve son kez İstanbul’da düzenleniyor. İlgilenenlerin organizasyona katılım için medical.b2bencounters.com adresindeki internet sitesi üzerinden kayıt yaptırmaları gerekiyor. Bundan sonra Türkiye dışında düzenlenmeye devam edecek olan etkinliğin İstanbul’dan sonraki durağı ise San Marino Cumhuriyeti olacak.
B2B Encounters adına açıklama yapan Kurucu Genel Müdür Mert Akkök, organizasyonun artık yurt dışından da yoğun ilgi gördüğünü ve buna paralel olarak Türkiye dışına açılmak zorunda kaldıklarını belirtiyor. Önümüzdeki yıl Mayıs ayında San Marino Cumhuriyeti’nden başlamak üzere Sağlık Turizmi Forumlarını özellikle turistik cazibesi yüksek olan Avrupa şehirlerinde düzenleme kararı aldıklarını kaydeden Akkök, geçtiğimiz Haziran ayında düzenledikleri son organizasyonda, Türk sağlık kuruluşlarının yanı sıra çok sayıda yabancı hastane ve klinik temsilcisinin katıldığını belirtiyor. Akkök, “Artık etkinliklerimizin katılımcıları yarı yarıya yabancı sağlık kurumlarından geliyor, yurt dışından gelen bu talebi görmezden gelmemiz doğru olmaz” diyor.
Sağlık Turizmi Yatırımları Rekabet Çıtasını Yükseltiyor
Yatırımcıların yeni gözdesi olan sağlık hizmetleri tesisleri dünyanın birçok bölgesinde hızla yükseliyor. Ancak bu artışa paralel olarak her ülkedeki sağlık tesislerinin yurt dışından gelecek hasta sayısı ve trafiği ile ilgili beklentisi de yükseliyor. Çünkü birçok ülkenin kendi nüfusu ve demografik yapısı ile bu büyüklükte sağlık yatırımlarının kar etmesi neredeyse imkansız. Üstelik hizmet ve teknoloji kalitesi yükseldikçe artan maliyetler, özellikle az gelişmiş ülkelerdeki tüketicinin alım gücünün çok üzerine çıkıyor. Dünyanın birçok turistik bölgesinde son yıllarda açılan ultra-modern ve lüks hastaneler yabancı ülkelerden kendi tesislerine gelebilecek hastalara güvenerek kapasitelerini büyütmeye devam ediyor. Bu beklenti sağlık sektöründe uluslararası bir rekabeti ortaya çıkartıyor. Bu rekabetçi ortamda kendilerine yer edinmek isteyen Türk hastane ve klinikleri ise dünya pazarına açılmak için birçok yöntem deniyor.
Denenen yöntemler arasında birçok ülkede temsilcilik ofisi veya şubeler açmak, basın ilanları, medya kampanyaları gibi tanıtım faaliyetleri yapmak yer alıyor. Bununla birlikte hemen hemen her ülkede yerel ve uluslararası sağlık turizmi fuarları, kongreleri ve toplantılar düzenleniyor. Ülkemizde düzenlenen bu tür etkinlikler arasında, B2B Encounters Sağlık Turizmi Forumları özellikle ön plana çıkıyor. Diğer etkinliklere göre oldukça farklı ve konsantre bir mesleki buluşma yöntemi olan B2B Encounters toplantılarında, yurt dışından Türkiye’ye hasta göndermek isteyen aracı kurumlar ile Türkiye’deki sağlık kuruluşları doğrudan, yüz yüze ve birebir görüşmeler gerçekleştirebiliyor. Önceden belirlenmiş eşleştirme ve görüşme takvimleri çerçevesinde organize edilen etkinliğin fikir sahibi ve düzenleyicisi Mert Akkök, eski bir turizmci ve kongre organizatörü. 2011 yılından itibaren uyguladığı bu yöntemi geliştirirken sektördeki dinamikleri inceleyerek doğru zamanda doğru bir ürün ortaya çıkarttıklarını düşünen Akkök, bu toplantıların sağlık turizmi sektörüne girmek isteyen büyük ve küçük tüm kurumlar için kısa sürede geri dönüş sağlayan ve somut sonuçlar doğuran birer araç olduğunu söylüyor. Yaklaşık 3 senedir İstanbul’da düzenli olarak organize edilen B2B Encounters Sağlık Turizmi toplantılarına, Acıbadem, Dünyagöz, Memorial, Medipol, Medical Park, Florence Nightingale gibi büyük Hastane gruplarının yanı sıra orta ve küçük ölçekli birçok klinik ve sağlık merkezi de katılıyor.
Tatil Turizmi Neredeyse Sağlık Turizmi Orada Hızlı Büyüyor
Mert Akkök, Sağlık Turizminin hızlı yükseldiği ülke ve şehirlerin hali hazırda konvansiyonel turizm açısından da popülerleşmiş turistik merkezler olduğunu belirtiyor. Yurt dışından Türkiye’ye tatil yapmaya gelen tüketicinin öncelikle tercih ettiği İstanbul, Antalya, Bodrum gibi merkezlerin sağlık turizmi açısından da avantajlı konumda olduklarını ifade eden Akkök, bu gibi turistik bölgelerimiz dışında kalan sağlık kuruluşlarının özellikle rekabetçi fiyatlar gibi bazı avantajlar oluşturmaya özen göstermelerini tavsiye ediyor.
Sağlık Turizmi pazarlamasında artık yeni yöntemlerin de denenmesi gerektiğine dikkat çeken Akkök şöyle devam ediyor: “Özel sağlık hizmeti veren kuruluşlar artık tüm dünyayla rekabet halinde ve bu yüzden çok daha etkin ve verimli tanıtım yöntemlerine başvurmak zorundalar. Alışılagelmiş reklam çalışmaları, fuar katılımları, kongre sponsorlukları gibi yöntemlerle bir yere varmak her geçen gün zorlaşıyor. internet pazarlaması ve sosyal medya reklamcılığı gibi modern yöntemler günümüzde daha etkili.”