900’ün üzerinde akut tedavi yatağı ve üç tesise sahip, Center City, Philadelphia ve Pennsylvania Jefferson Health’in bir parçası olan Thomas Jefferson University Hospitals Inc., hasta deneyimini geliştirmek ve hastalara daha kişiye özgü, hızlı ve duyarlı bakım hizmeti sağlamak için IBM Watson Nesnelerin İnterneti (IoT) destekli kognitif hastane odalarını hizmete sunmaya hazırlanıyor. Jefferson, şu anda bazı hastane odalarına hoparlörler yerleştirerek bu sayede hastaların yatış süreçlerini daha konforlu hale getirmeyi ve bu odalardaki hastaların temel bilgilerine erişimi kolaylaştırmayı planlıyor.
The Physician’s Foundation’a göre hekimlerin %81’i tam zamanlı çalıştığını ifade ederken, yalnızca %19’u daha fazla hasta görmeye zamanı olduğunu söylüyor. Ayrıca hekimler vaktinin %20’sini klinik amaçlar dışındaki belgeler üzerinde harcıyor. Hastalar, artık IBM Watson IoT Platformu’na bağlı hoparlörlerle etkileşim kurarak, ışıklar ve panjurlar gibi hastanede yatış sürecini etkileyen unsurları ve genel deneyimi kontrol edebiliyor. Ayrıca, hastane olanakları hakkında sorular sorup, hekimlerin özgeçmişleriyle ilgili bilgi alabiliyorlar.
Thomas Jefferson University ve Jefferson Health Teknoloji İnovasyonu ve Müşteri Deneyimi Başkan Yardımcısı Neil Gomes konu ile ilgili yaptığı açıklamada; “Hastanede olmak hastalar ve yakınları için kimi zaman yoğun, endişe yaratıcı ve hatta korkutucu bir deneyim olabiliyor. Vizyon sahibi Başkanımız ve CEO’muz Dr. Stephen Klasko sayesinde bir hemşire çağırmak zorunda kalmadan hastane ziyaretleri sırasında hastalarımıza temel, ancak önemli bilgileri doğal dilde aktarabilen, Watson IoT destekli hoparlörler gibi yeni inovasyonlara yatırım yapabiliyoruz.” dedi.
IBM Watson kognitif bilişim ve doğal dil yeteneklerinden yararlanan IBM Watson IoT Platformu’na bağlı olan oda hoparlörleri ile hastalar kendilerini ilgilendiren önemli hastane verilerine kolaylıkla erişebiliyor ve yatış sürecinde kafalarında oluşabilecek sorulara yanıt bulabiliyorlar.
Bu uygulama ile birlikte hastalar örneğin, “Kardeşim Salı günü beni ne zaman ziyaret edebilir?” ya da “Doktorum hakkında bilgi ver” gibi bilgi isteğinde bulunabiliyor. “Şelale müziği çal” ya da “Oda sıcaklığını artır/düşür” ya da “Her 4 saatte bir kalkıp yürümem gerektiğini bana hatırlat” gibi isteklerini de bildirebiliyorlar. Ayrıca, “Bir anket yap ve sonuçlarını hemşirem için kaydet” gibi hastanın hastanede geçirdiği süreyi daha konforlu, rahat ve eğlenceli hale getirmeye yardımcı olabilecek etkileşimli bir diyalog kurabiliyorlar.
#Thomas #ThomasJefferson #UniversityHospitals #Hospital #IBMWatson #Kognitifhastaneodaları #hastaneodaları