Tartı Medikal, sade tasarımları ve kesin sonuçlar veren cihazları ile her zaman yanınızda!
‘Sağlık için teknolojiler’ sloganı ile yola çıkan Tartı Medikal 18 yıllık tecrübesi ile Türkiye’de hizmet veriyor. Bugün medikal sektörde obezite, spor ve egzersiz fizyolojisi, fizik tedavi, estetik ve güzellik alanlarında sayısız ürünleri ile var olan firma; Tartı Web Portal, TANITA Profesyonel Vücut Analiz Monitörleri, Dezenfektan Çorap, TANITA Viscan Abdominal Yağlanma Analizi, Tartı Bluetooth, TANITA Kişisel Vücut Analiz Monitörleri, Tartım Baskülleri, Bodystat Vücut Kompozisyonu Analizi, Ade Tartılar, Fitmate Bazal Metabolizma Test Cihazı, Postür Analizi, Sleep Scan – Uyku Analizi Monitörü, Armband Metabolik Holter, Holtain Antropometrik Ölçüm Ekipmanları, Nasco Eğitim Ve Sunum Araçları, Gymstick Fitness/Welness Ekipmanları ile hizmet vermekte. Tartı Medikal Firmasında hissedar Uğur Taslak Tartı Medikal’i ve yeni projeleri medikal teknik okuyucuları için anlattı.
Firmanızı ana hatlarıyla tanıtır mısınız?
Firmamız, TANITA Markasının Türkiye Temsilciliğini yapmak üzere 1998 yılında kuruldu. 2003 yılından itibaren de Medikal Sektördeki genişlemesini yeni temsilcilikler ile birlikte yoğunlaştırdık. Bugün medikal sektörde vücut kompozisyonu, obezite, spor ve egzersiz fizyolojisi, metrik ölçümler, fizik tedavi, estetik ve güzellik aynı zamanda yazılım alanlarında faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz. Firmamıza birkaç ürün grubu daha dâhil ederek 1998’den bu yana çalışmalarımızı aynı şekilde devam ettiriyoruz. Japonya’da imal edilen TANITA marka profesyonel ürünleri ithal ediyoruz. TANITA’nın Avrupa bölge müdürlüğüne bağlıyız. Türkiye ve KKTC distribütörlüğü bizde. Bir kısım Türki Cumhuriyetlere de ihracat yapıyoruz. Bizim ürünlerimiz koruyucu aile hekimliği grubuna giriyor. Hedefimiz insanlara hasta olmadan önce bilinçlenmelerini sağlayan ve onlara bu anlamda yardımcı olan sağlık profesyonellerine hizmet etmektir. Kısaca, özellikle obezite konusunda yüksek seviyedeki danışmanlık hizmeti için , uzmanların yönlendirmesine ve danışanların bilinçlenmelerine yardımcı ürünlerin satışını gerçekleştiriyoruz.
‘1998 YILINDA NE İŞ YAPIYORSAK BUGÜN DE AYNI İŞİ YAPIYORUZ’
Bugün Medikal Sektörde Obezite, Spor ve Egzersiz Fizyolojisi, Fizik Tedavi, Estetik ve Güzellik alanlarında faaliyetlerini sürdürüyorsunuz. Trendlerin değişmesi ile sizin ürünlerde de değişiklikler oluyor mu?
Biz aslında obezite ile ilgileniyoruz. Obezite teşhisine yönelik olarak dünya piyasalarında gerekli ne varsa bizim ürün grubumuzun içerisinde bu ürünlerin olmasına çalışıyoruz.
Obezite, kişiye göre ideal kabul edilen kilo aralığından oldukça uzaklaşarak kilolu veya şişman olarak tabir edilen grupla alakalı son yıllarda karşımıza daha sık çıkan bir hastalık. Ancak obezite konusuna tek bir açıdan bakmamak lazım,çünkü konu bütünleşik bir durum. Bunun fizyolojik ve psikolojik bir durum da olduğunu bilmeliyiz. Bu işin hem fiziksel hem de duygusal bir boyutu var. Biz duygusal boyutu ile ilgilenemesek de ürünlerimizle bu hastalığın duygusal boyutuna da doğru analizler ve gelişim takibi ile bir motivatör olarak destek vermek için çaba sarf ediyoruz. Aslında iş tanımımız obezitenin takibi ve teşhisinde uzmanlara yardımcı olmaktır. Tedavi zaten uzmanların ve profesyonellerin işidir. Medikal sektördeki trendlerin değişmesi bu yüzden bizi çok fazla etkilemiyor. Biz 1998’de ne iş yapıyorsak, bugün de aynı işi yapıyoruz. 1998 yılında kimlerle çalışıyorsak, yine aynı kişilerle çalışıyoruz. Bu bizim için çok büyük bir şans, çok da büyük bir risk aynı zamanda.
‘ÜRÜNLERİMİZİN HEM GARANTİSİNİ HEM DE SERVİS HİZMETİNİ VERİYORUZ’
Ürünlerinizi seçerken nelere dikkat ediyorsunuz? Ürünlerinizi nasıl geliştiriyorsunuz? AR-GE çalışmalarınız nelerdir?
Ürünlerimizi seçerken servis verebilirlik, yani yeniden tamir edilerek kullanılabilirlik potansiyelinin olmasına ve özellikle “kalibrasyon yapılabiliyor olmasına” dikkat ediyoruz. Çünkü ürünlerimizin hem garantisini hem de servis hizmetini biz veriyoruz. Cihazları iyi tanıdığımız ve çok uzun zamandır bu işi yaptığımız için oldukça tecrübeliyiz. Teknik kısımda gelen cihazların sadece arızasını gidermiyoruz, gerekli onarım ve bakımını da bizzat yapıyoruz, ki cihazın performansı yüksek ve kullanım ömrü uzun olsun. Ar-Ge çalışmalarından bahsedecek olursak dünyada sekiz ayrı ülkede TANITA varlığını sürdürmekte. Amerika, İngiltere, Çin, Hollanda, Hong Kong, Fransa gibi önemli ülkelerde kendileri var. Arap ülkeleri, Türkiye gibi ülkelerde bizim yaptığımız gibi distribütörlük ağları mevcut.
‘KALİBRASYON ÖNEMLİ BİR İHTİYAÇ’
Sunduğunuz çözümler, ürünlerinizi muadillerinden farklı ve avantajlı kılan özellikleri neler?
Yoğurtçu, yoğurdum ekşi demez hiç bir zaman. Herkesin malı en iyisidir. Fakat bizim ürünlerimizin Japonya’da üretiliyor olması büyük bir avantaj, çünkü bu teknik mantalite ile üretiliyorlar ve uzun ömürlüler, bu nedenle de ürünler kolay bozulmuyor. Servis hizmetlerimizde, ISO gibi kalite belgelerine sahip ve her yıl kalibrasyon yaptırmak zorunda olan firmalar ve sağlık merkezleri yoğunlukta. Kalibrasyon önemli bir ihtiyaç. Cihazın kalibre edilebiliyor olması çok önemli bir özellik. Biz cihazları yeni baştan kalibre edebiliyoruz. Dolayısıyla bizim için sektörde bir diğer önemli özellik bu. TANITA ürünlerinin kullanımı, bilinirliği, bilimselliği ve kalitesi dünyada da markayı lider yapıyor . Bu ürünlerin yıllardır sürdürülen ve güncelliğini yitirmeyen bilimsel çalışmalarda kullanılıyor olması ürünleri sektörde ön plana çıkarıyor. Aslında TANITA cihazlarının kullanmış olduğu analiz metodu BIA adı verilen analiz yöntemi içeriği itibariyle oldukça basit görünür, ve bu cihazlar ile vücut direnci ölçülür, geri kalan her şey bu yöntemde bilimsel çalışmalardır ve bu TANITA markasında en ön planda olan özelliktir.
Satış sonrası hizmetleriniz nelerdir?
Biz TSE yetkili bir servisiz. Aynı zamanda servis ağımız Türkiye çapında faaliyet gösteriyor. Çalışanlarımız fazlasıyla donanımlı. Profesyonel cihazların kurulumlarını, müşterilerimize özellikle kendimiz yapıyoruz. Türkiye’de geliştirmiş olduğumuz bir software de var ve onun kurulumunu da biz yapıyoruz.
‘ÜRETİCİ OLMAYA ÇALIŞIYORUZ’
Software hakkında bilgi verir misiniz?
İşin gerçeği üretici olmaya çalışıyoruz. Sanayici değil kesinlikle. Türkiye’de geliştirdiğimiz bir software var. Software, TANITA ile iletişim halinde çalışır ve BIA analiz sonuçlarınızı müşteri bazında saklar. TANITA’dan almış olduğunuz verileri daha anlamlı ve yeni özellikler ekleyerek uzmanların sunum yapmalarını sağlar. Antropometrik ölçüm sistemi kapsamında yapacağınız ölçümlerin verilerini de yazılımlar vasıtası ile saklamanızı ve bu yolla vücut analizi yapmanızı sağlar. Ayrıca renkli A4 kağıtlarına raporlama imkanı sağlar. Geçmişe yönelik tarihsel bazda her zaman raporlama imkânınız bulunmaktadır. Müşterilerinize egzersiz programı tanımlayabilir, farklı tanımlanan egzersiz reçetelerinizi rapor bazlı görebilirisiniz. Tartınıza bilgi girişini yaparak tartınızın ölçüm bilgilerini bilgisayarınıza gönderir. Bundan sonra artık software devrededir. Bir de yeni bir portal geliştirdik. Buna TARTIWEB adını verdik.
‘TARTIWEB İLE DİYETİSYENLER HASTALARINI TAKİP EDİYOR’
TARTIWEB nedir?
Bu projemiz; mevcut masaüstü Tartı yazılımını internet tabanlı yazılım haline dönüştürerek, bu mantığı daha çağdaş ve sürekli güncellenebilir bir hizmet olarak sunmaktır. TARTIWEB ile sisteme dâhil edilen donanımlar vasıtası ile (şimdilik TANITA marka ürün grubu için bu hizmet verilmektedir.) alınan ölçümlerin cihazdan bilgisayara “otomatik veri transferi” veya “manuel veri giriş transferi” metotları kullanılarak bilgisayarınıza aktarılması ve TARTIWEB vasıtası ile de bulut tabir edilen internet ortamında paylaşıma ve sanal görüntülemeye açık hale getirilmesi hedeflenmektedir. Kısaca sisteme dahil edilen bir kısım cihazlardan elde edilen verilerin internet ortamına ulaştırılmasını sağlayan, buradan da güvenli bir şekilde paylaşıma, görüntülemeye ve veri saklama hizmetini sağlamaya yönelik kompleks bir sistemdir. TARTIWEB ile uzmanlar hastalarını takip ediyorlar. Biz bilgisayardaki verileri internetteki portala açıyoruz. Tabi ki kendi verinizi yalnızca kendiniz görebiliyorsunuz. Uzmanlar portalı açtıktan sonra hastalarına bir şifre veriyor. Hem hasta hem de diyetisyen verilerini görebiliyorlar. Portala üye olan bütün uzmanlar datalarını server’a aktarıyor, kendi bilgisayarında saklıyor ve data kaybı gibi bir durum böylece ortadan kalkmış oluyor. Bu portalda toplanan veriler istatistiki veriler oluşturmaya da elverişli oluyor. Dolayısıyla obezite ve etkileri için yapılacak olan bilimsel araştırma bütçeleri ileriki yıllarda bu sayede çok düşecektir.
TARTIWEB ile ilgili nasıl geri dönüşler alıyorsunuz?
TARTIWEB şuan hala geliştiriliyor. Bu sistemi efektif kullanan diyetisyenlerimiz sonuçlardan gayet memnun. İnternet tabanlı olması sayesinde bir hastanenin veri tabanına da verileri gönderebiliyoruz. Sistem diyetisyen ve hastanelerin veri tabanlarına entegre edilebilme özelliğine sahip.
Fuar ve kongre katılımlarınız oluyor mu?
Obezite ile ilgili tüm kongrelere katılıyoruz. Güzellik ve estetik fuarlarına da katılıyoruz aynı zamanda.
‘2016 YILINDA DAHA ÇOK BÜYÜMEK İSTİYORUZ’
2015 nasıl geçti, 2016’yı nasıl değerlendiriyorsunuz?
2015 yılını herkes gibi değerlendiriyoruz. 2015 yılında kayıp olarak görülebilen durumları 2016 yılında telafi etmeye çalışacağız. Kur artışı suni bir büyüme olarak yansıyor bilançolara, dolayısı ile 2015 yılında hissedilen kaybı gidermek ve 2016 yılında da anlamlı bir şekilde büyümek istiyoruz.
‘ÜRETİCİ OLMAK İSTİYORUZ’
Bizim Türkiye’de geliştirdiğimiz bir takım ürünler var. Endüstriyel bluetooth yapıyoruz. Aynı zamanda lazer boy ölçer yaptık. Boy ölçerin, cihazların, yazılımın ve bir bilgisayarın olduğu bütünleşik bir kiosk sistemi ile birleştirmeye çalışıyoruz.
Bu çalışmalarımız bittiğinde yurt dışına açılmayı düşünüyoruz. Bizim en önemli handikapımız TANITA ürünlerini satmamız, TANITA bir dünya markası, bu nedenle dünyada tedariği kolay ürünler söz konusu. Bu bizim için bir handikap, ancak sistem kurulduğunda bu handikap bizim için bir avantaja dönüşecektir. Bu atılım ise TARTI markası adı altında olacak.
Özellikle eklemek istediğiniz başka şeyler var mı?
İthalatçı konumundan çıkıp ihracat yapmak istiyoruz.