alışma ve Sosyal Güvenlik Bakan Yardımcısı Halil Etyemez, 2003 yılında yüzde 44 olan ‘sağlık hizmetlerinin kalitesinde sorun var’ diyenlerin oranının bugün yüzde 17’lere indiğini, bu rakamların Türkiye’de sağlık hizmeti sunumunda nereden nereye gelindiğini açıkça gösterdiğini söyledi.
Etyemez, Konya Dedeman Otel’de düzenlenen Sosyal Güvenlik Kurumu ve hizmet sunucuları tanışma, istişare toplantısında, son 9 yılda Türkiye’de sağlık sisteminin yeniden dizayn edildiğini belirtti.
Hükümet’in hayata geçirdiği dönüşüm programı ile sağlık alanında pek çok yapısal düzenlemeler gerçekleştirdiğini ifade eden Etyemez, ”Daha kaliteli, daha adil ve daha kolay ulaşılabilir sağlık hizmeti sunma yolunda hayal dahi edilemeyen başarılar sağlanmıştır. Vatandaşlarımız bugün istediği hastanelere gidebilmekte, istediği eczaneden ilaçlarını kolaylıkla alabilmektedir” dedi.
Etyemez, 2003 yılında yüzde 39 olan sağlık hizmetlerinden memnuniyet oranının bugün yüzde 80’leri bulduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:
”2003 yılında ‘sağlık hizmetlerinin kalitesinde sorun var’ diyenlerin oranı yüzde 44 iken bugün bu oran yüzde 17’lere inmiştir. Bu rakamlar bile Türkiye’de sağlık hizmeti sunumunda nereden nereye geldiğini açıkça göstermektedir. Bunları biz değil elbette ki yaptığımız araştırmalarda vatandaşlarımız ifade ediyor.”
Sağlık hizmeti kalitesini artırmanın ve yaygınlaştırmanın kamuya ilave bir maliyetinin olacağını bildiklerini anlatan Etyemez, 2002 yılında yaklaşık 10 milyar lira olan sağlık giderlerinin bugün 45 milyar liraya ulaştığını bildirdi.
Etyemez, sağlık hizmetinin bedeli ne olursa olsun vatandaşlara ulaştırılmasının, sosyal devlet olmanın bir gereği olduğuna dikkati çekerek, şöyle devam etti:
”Türkiye son 10 yılda yakaladığı kaliteli yaşam standardından ve vatandaş odaklı hizmet anlayışından asla ödün vermeyecektir. 26 yıl boyunca bir türlü hayata geçirilemeyen halkımızın tümünün sağlık hizmetlerinden aynı standartlarda yararlandığı genel sağlık uygulaması hayata geçirilmiştir. Bu uygulama 1 Ocak 2012 tarihi itibariyle tüm vatandaşlarımızı kapsayan yeni bir yapıya kavuşmuştur. Vatandaşlarımızın tümü sağlık hizmetleri şemsiyesinin altında yer almaktadır. Bu bir devrimdir. Pek çok ülkenin gıptayla baktığı ve yakalamaya çalıştığı bir sistem devreye sokulmuştur. Bu sistemin daha da geliştirilerek sürdürülebilmesi Türkiye’nin geleceği açısından hayati bir önem taşımaktadır.”
BAŞVURUDA YÜZDE 13 ARTIŞ
Her alanda olduğu gibi sağlık hizmetlerinin sunumunda vatandaş memnuniyetinin esas olduğunu dile getiren Etyemez, 2011 yılında hastanelere başvuru sayısında bir önceki yıla oranla yüzde 13’lük bir artış olduğunu belirtti.
Etyemez, SGK ile yapılan son sözleşmede hem vatandaşların hem de özel hastanelerin lehine bir dizi düzenlemeler getirildiğini ifade ederek, Şubat 2012’de yürürlüğe giren yeni sözleşmede her kesimin ihtiyaç ve taleplerine imkanlar ölçüsünde yer verildiğini, sağlık hizmeti sunumunda yakalanan standardı korumak ve geliştirmek istediklerini anlattı.
Program sonunda, SGK Başkan Yardımcısı Yadigar Gökalp ve Etyemez’e hediyeler takdim edildi.
Toplantıya, AK Parti Konya Milletvekili Cem Zorlu, AK Parti İl Başkanı Ahmet Sorgun, SGK İl Müdürü Cem Dinç ile Konya’daki hastanelerin başhekimleri ve müdürleri katıldı.