Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Sağlık Komisyonu Üyesi ve Esteworld Saç Ekimi ve Plastik Cerrahi Sağlık Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Servet Terziler, Covid-19 salgınını dünyada en iyi yöneten ülkenin Türkiye olduğunu söyledi. Terziler’e göre salgın kontrol altında tutulursa sağlık turizmi son çeyrekte atağa kalkacak.
Dünyada sağlık, ekonomi ve sosyal alanlarda yeni bir dönemin başlangıcı olarak kabul edilen Covid-19 salgını gündemdeki yerini koruyor. Türkiye, uluslararası çevrelerde salgını en iyi yöneten ülkeler arasında gösteriliyor. Pandemi öncesinde 3 milyar dolar büyüklüğe sahip olan sağlık turizmi küresel salgından en fazla olumsuz etkilenen sektörlerin başında geliyor. Türkiye’nin sadece saç ekiminden elde ettiği gelir ise yine salgın öncesi 1,5 milyar dolar olarak hesaplanıyordu. Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Sağlık Komisyonu Üyesi ve Esteworld Saç Ekimi ve Plastik Cerrahi Sağlık Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Servet Terziler, sağlık turizmi ve saç ekimi endüstrisine ilişkin öngörülerini paylaştı.
Sağlık turizminde kritik eşik son çeyrek
Türkiye’nin küresel salgını dünyada en iyi yöneten ülke olduğunu söyleyen Dr. Terziler şu ifadeleri kullandı: “1 Haziran itibariyle normalleşme kademeli olarak başladı ancak bu durum sadece ülkemiz için geçerli bir durum oldu. Ülkeler arası normalleşme henüz başlamadı. Bana göre salgını en iyi yöneten ülkeyiz. Pandemiyi kontrol altında tutabilirsek salgın öncesi 3 milyar dolar büyüklüğe sahip olan sağlık turizminde son çeyrek atağa kalkma dönemi olur. Avrupa’da ve yakın coğrafyada vakaların stabil rakamlarda kalması halinde yıl sonunda, salgın öncesi toplam sağlık turizmi gelirinin yarısını elde ederiz. 1,5 milyar dolarlık saç ekimi sektörü ise son üç ayda bu rakamın yüzde 20’sini elde edebildi. İngiltere, Hollanda, Fransa, Almanya, Belçika, Ukrayna ve İskandinav ülkelerinden az sayıda hastalarımız Türkiye’ye gelip operasyonlarını oluyor. Her şey salgının dünyadaki seyrine bağlı. Türkiye’nin 2023’te sağlık turizminden 20 milyar dolar gelir hedefi var. Salgın sürecini az hasarla atlatırsak bu hedef gerçekleşebilir.”
“Türk markaları parlayacak”
Türkiye’nin bu dönemden yükselerek çıkacağını belirten Servet Terziler, “Dünyanın nereye dönüştüğünü iyi analiz edip buna göre pozisyon almalıyız. Sağlıkta üç boyutlu muayene kavramı hayatımıza girecek. Bu, insanların evlerinden bu hizmeti alacağı anlamına geliyor. Ülkelerin, firmaların ve insanların düşünce yapıları değişecek. Bu sebeple önümüzdeki 100 yıl farklı birçok dönüşüme gebe olacak. Türk markaları önümüzdeki dönem parlayacak ve dünyanın önde gelen markalarının arasına girecek.” şeklinde konuştu.
ABD’de 50 milyon işsiz olduğuna vurgu yapan DEİK Sağlık Komisyonu Üyesi, Türkiye’nin hemen hemen her 10 yılda bir ciddi krizleri atlattığını, salgında ikinci dalganın gelmesi halinde tıpkı ilk dalgada olduğu gibi süreci en az hasarla atlatacağını savundu.
Eyes in Health Tourism in the Last Quarter
Dr. Servet Terziler, Health Commission Memberof Foreign Economic Relations Board (DEIK) and Chairman of Esteworld Hair Transplantation and Plastic Surgery Health Group, Covidien-19 outbreak of the country’s best managers said that Turkey in the world. According to Terziler, Turkey is a country which manages Covidien-19 outbreak best in the world. According to Terziler, if the epidemic is kept under control, health tourism will take off in the last quarter.
The Covid-19 outbreak, which is considered the beginning of a new era in health, economy and social areas in the world, remains on the agenda. Turkey, an outbreak in international circles is considered among the best managers in the country. Health tourism, which had a size of $ 3 billion before the pandemic, is one of the sectors most adversely affected by the global epidemic. Turkey is the only income derived from the plantation again before the outbreak was estimated at 1.5 billion dollars. Dr. Servet Terziler, Health Commission Memberof Foreign Economic Relations Board (DEIK) and Chairman of Esteworld Hair Transplantation and Plastic Surgery Health Group, shared his insights on health tourism and hair transplantation industry.
Critical threshold in health tourism last quarter
Stating that Turkey is a country which manages Covidien-19 outbreak best in the world, Dr. Terziler said, “As of June 1, normalization started gradually, but this situation was valid only for our country. Normalization between countries has not started yet. In my opinion, we are the country that managed the epidemic best. If we can keep the pandemic under control, the last quarter in health tourism, which has a size of 3 billion dollars before the epidemic, will be a period of attack. At the end of the year, if the cases remain stable in Europe and the nearby geography, we obtain half of the total health tourism income before the epidemic. The 1.5 billion dollar hair transplant sector has achieved 20 percent of this figure in the last three months. England, Netherlands, France, Germany, Belgium, a small number of patients in our operations in Ukraine and the Nordic countries is going to come to Turkey. Everything depends on the course of the epidemic in the world. Turkey has $ 20 billion in 2023 revenues from medical tourism destination. This goal can be achieved if we overcome the epidemic process with little damage.”
“Turkish brands will shine”
Indicating that Turkey would be increased from this period, Servet Terziler said, “We must return to analyze where best that the world has taken positions accordingly. The concept of three-dimensional examination in health will enter our lives. This means people will get this service from their homes. The mentality of countries, companies and people will change. For this reason, the next 100 years will be pregnant with many different transformations. Turkish brands will shine in the coming period and will become one of the world’s leading brands.”
Pointing out that there are 50 million unemployed in the US, DEIK Health Commissioner declared that Turkey has managed almost a serious crisis every 10 years, argued that Turkey would survive the process with minimal damage in case of the second wave in the epidemic just like the first wave.