Roche, Uluslararası Koçluk Federasyonu’nun (ICF) her yıl dünya çapında düzenlediği Koçluk seminerinde “En iyi Kurum İçi Koçluk Uygulaması” ödülünün sahibi oldu.
Roche’un 2009 yılından bu yana uyguladığı ve kurum kültürü haline getirmeyi hedeflediği Koçluk Sistemi çalışanlarına sağladığı gelişim olanaklarından biri. Koçluk uygulamalarını profesyonel olarak koçluk yapan dış koçlar ile koçluk eğitimi alarak süpervizyon görüşmelerini tamamlayan iç koçlar yani şirket çalışanları yürütüyor. Koçluk uygulamaları çalışanlarda farkındalık oluşturarak hem kişisel hem de iş yerindeki gelişimi desteklemeyi hedefliyor. Koçluk uygulaması her çalışan için ortalama 6 ay ile 1 yıl arasında tamamlanıyor ve bu süreç kişilerin yöneticileri tarafından takip ediliyor. Şu an Roche’da yüksek potansiyele sahip çalışanlardan 11’i iç koçluk, 45’i ise dış koçluk desteği alıyor.
Koçluk uygulamaları ile çalışan bağlılığında ve yetenek havuzunda yüzde 20’lik bir artış yakalayan Roche’a, ICF akreditasyonuna sahip 5 dış koç destek veriyor. Şirket içinde ise koçluk yapan 12 yönetici bulunuyor. Koçluk uygulamaları ile liderlik yeteneğini, iç terfi ve uluslararası atamaları geliştiren Roche, global pazarda da bu uygulamaları ile dikkat çekiyor.
Koçluk çalışmalarının sürdürülebilirlik kapsamında da önemli kazanımlar oluşturacağını dile getiren Roche Türkiye İK Direktörü Berrin Yılmaz, “2009 yılından bu yana inanarak sürdürdüğümüz koçluk programımızın ICF gibi uluslararası önemli bir organizasyondan birincilik ödülü alması ve bunu Türkiye’de başaran ilk şirket olmamız bizleri gerçekten gururlandırıyor. Koçluk programımızı diğerlerinden ayıran en önemli özellik, desteği alan kişinin bunu bütün hayatına uygulayabiliyor olması. Yani çalışanlarımız koçluğu hem profesyonel hem de kişisel gelişim anlamında hayatlarının her noktasında etkin kılmaya çalışıyorlar. Süreç tamamen destek alanlar ve onların ihtiyaçları doğrultusunda yönetiliyor. Çalışanlarımız katılmaya gönüllü oluyorlar ve sürecin her evresinde seçimler yapıp, kararlar veriyorlar. Böylece koçluk desteği iş süreçlerinin her aşamasını kapsamış, bire bir hayatta sınanmış oluyor” diye konuştu.
Türkiye’de faaliyet gösteren bir şirketin koçluk ödülü alması bizi gururlandırdı. Tam da birkaç aydır devam eden koçluk üzerine akademik bir çalışmanın ortasında, ödül almış bir şirkette araştırma yapmak istedik. Sonuç RED. Şirket, çalışanları ile anket yapma isteğimizi geri çevirdi. Kendi hazırladıkları verileri paylaşmak istediler, ancak bu da akademik çalışmada kullanılamazdı. Batı ülkelerinde şirketler bu kadar şeffafken, neden bizde bu durum farklı. Düşündürücü…