WWF- Türkiye ile işbirliğine giderek enerji tasarrufu, karbon emisyonunu azaltma, yenilenebilir kaynaklara yönelme ve doğal kaynakları bilinçli kullanmaya yönelik projeler yürüten Roche, bir yıllık çalışmanın ardından, belirlenen hedeflere ulaşarak WWF-Türkiye’den “(Green Office)”Yeşil Ofis Diploması’nı aldı. Roche, Türkiye’de “Yeşil Ofis” unvanını alan beşinci, ilaç sektöründe ise ilk ve tek firma oldu.
Roche İlaç, tüm faaliyetlerini ”sürdürülebilir kalkınma yaklaşımı” etrafında yürütüyor. Bu doğrultuda, merkez ofis çalışanları “Çevre, İş Sağlığı ve Güvenliği yönetim programı hedefleri kapsamında; WWF-Türkiye’nin – Yeşil Ofis programına katıldılar. Bu adımla birlikte Roche, Türk ilaç sektöründe bir ilke imza atarak “Yeşil Ofis” unvanını elde etti. Roche’un, WWF-Türkiye’nin belirlediği kriterlere uygun bir yıllık çalışması, kağıt ve elektrik tasarrufundan eğitimlere ve fidan dikimlerine varıncaya kadar pek çok alanı kapsıyor.
WWF-Türkiye’nin “Yeşil Ofis Programı”, katılımcı şirketlerin ofis kaynaklarının sistematik bir şekilde değerlendirilerek ilgili tasarruf kriterlerinin belirlenmesine ve buna paralel bir şekilde, söz konusu ofislerin kendi çevre sistemlerini oluşturmalarına dayanıyor.
Roche, yıl boyunca aldığı 59 ayrı aksiyonla ve birçok konuda sağladığı gelişmeyle birlikte bu kriterlere ulaşmayı başardı ve Yeşil Ofis Diploması’nı alarak sağlık sektöründe bir ilke imza attı.
ÖNCE EKİP, SONRA AKSİYON VE EN SONDA ULAŞILAN HEDEFLER
Programı hayata geçirmek için öncelikle 19 kişilik Yeşil Ofis Takımı kuruldu. Bu takımın liderliğinde, 250 merkez çalışanı projeye dahil edilirken, şirket içinde yıl boyunca toplam 59 adet aksiyon gerçekleştirildi.
Programın en başında “WWF-Türkiye – Ne kadar yeşilsiniz?” anketinde ilk sonuç ortalama 78 puan olarak elde edilmişken, programın sonunda ortalama 83 puana çıkıldı ve böylece hedeflenen yüzde 5 oranındaki artış sağlanmış oldu.