Sağlık grubunda büyümeyi hedefleyen P&G (Procter&Gamble), Türkiye’de Eczacıbaşı ile işbirliği anlaşması imzaladı.
P&G, bu işbirliğiyle İpana, Oral-B, Prima, Orkid, Gillette, H&S, Koleston gibi ürünlerini daha fazla eczane kanalı tüketicisine sunmayı amaçlıyor. Eczane dağıtım kanalında önemli bir erişim gücüne sahip Eczacıbaşı İlaç Pazarlama ile ilk etapta Türkiye çapında 4000 eczane noktasına ulaşacak olan P&G, eczane kanalındaki iş hacmini 10 yılda yaklaşık 3 katına çıkarmayı hedefliyor.
Hızlı tüketim ürünleri sektörünün lider şirketlerinden P&G (Procter&Gamble), sağlık grubunda büyüme hedefi çerçevesinde Eczacıbaşı İlaç Pazarlama ile önemli bir işbirliğine imza attı. Türkiye pazarına 1987’de giren ve bugün İpana, Oral-B, Orkid, Prima, Ariel, Alo, Fairy, Gillette ve Pantene gibi 21 markasıyla hizmet veren P&G’nin eczane kanalındaki kişisel bakım ve sağlık ürünlerinin dağıtımını, Eczacıbaşı İlaç Pazarlama gerçekleştirecek.
P&G’nin kişisel bakım ve sağlık kategorisinde yer alan İpana, Oral-B, Prima, Orkid, Gillette, H&S, Koleston gibi ürünlerinin, Eczacıbaşı’nın geniş erişim ağı sayesinde Türkiye çapında ilk etapta 4000 noktaya ulaştırılması hedefleniyor. P&G’nin sağlık ve kişisel bakım ürünleri Temmuz 2014 itibariyle Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’nın dağıtım ağındaki eczanelerde satışa sunulacak.
“10 yılda P&G’nin eczane kanalındaki iş hacmini yaklaşık 3 kat büyüteceğiz”
P&G ve Eczacıbaşı İlaç Pazarlama arasında gerçekleştirilen işbirliği anlaşması ile P&G’nin sağlık grubunda büyüme hedeflediğini vurgulayan P&G Global Sağlık ve Bakım Grup Başkanı David Taylor, Türkiye’nin bu açıdan önemli bir potansiyele sahip olduğunu belirterek “Dünya nüfusu yaşlandıkça, tüketiciler yaşam kalitesine ve sağlığa daha çok odaklanıyor hatta ailelerinin tüm sağlık seçimlerini de yönlendiriyor. Tüketiciler, P&G’nin markalarına büyük güven duyuyorlar. 70 milyon tüketiciye 21 markamızla ulaştığımız Türkiye’de Eczacıbaşı ile gerçekleştirdiğimiz bu işbirliği anlaşması, eczane kanalında daha fazla sayıda tüketiciye ulaşmamızı sağlayacağından bizim için stratejik bir önem taşıyor” dedi.
P&G – Eczacıbaşı işbirliğinin uzun soluklu ve tüketiciye maksimum faydayı sağlama üzerine kurgulandığını vurgulayan P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu da, bu işbirliği ile kişisel bakım ve sağlık alanında önemli bir büyüme sergileyeceklerini belirterek, “P&G olarak kişisel bakım kategorisindeki vizyonumuz, hızlı tüketim portföyümüzdeki ürünleri tüketici sağlığına yönelik kanallara en etkili şekilde yönlendirebilmek üzerine kurulu. Dünyanın ve Türkiye’nin her noktasında tüm tüketicilere ulaşmak, kaliteli ürünler ve hizmetlerle yaşamları iyileştirmek için yatırımlar yapıyoruz. Önümüzdeki 10 yıl içinde P&G’nin eczane kanalındaki iş hacmini yaklaşık 3 kat büyütmeyi hedefliyoruz. Bu kapsamda Eczacıbaşı ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği ile Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’nın dağıtımdaki gücü, P&G’nin portföy gücü ile birleşiyor” dedi.
“Reçetesiz ürünlere ağırlık vererek iş hacmimizi büyüteceğiz”
P&G-Eczacıbaşı işbirliğinin sektöre önemli katkılar sunacağını söyleyen Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Dr. Erdal Karamercan da, reçetesiz ürünlere de ağırlık vererek iş hacmini büyütmeyi hedefleyen Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’nın sağlık ürünleri alanında farklı segmentlerde ürünleri pazara sunmaya devam edeceğini vurguladı. Karamercan, “Eczacıbaşı İlaç Pazarlama, Topluluğumuzun sektördeki 70 yılı aşkın birikimiyle, eczane kanalında büyümesini sürdürmektedir. Sağlık ürünleri kategorilerinde pazara sunacağımız reçeteli ve reçetesiz yeni markalar ve oluşturacağımız işbirlikleri çerçevesinde özellikle eczane dağıtımındaki gücümüzü daha da artırmayı hedefliyoruz. Bir dünya devi olan P&G ile yaptığımız bu stratejik işbirliğinin eczacıların iş portföyüne önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz” diye konuştu.