Farmaskop Sağlık İletişimi Ödülleri’nde Pfizer Türkiye “En İyi İnternet Sitesi Uygulaması” ve “En İyi Sosyal Medya Kullanımı” kategorisinde birincilik ödülü alırken, “En İyi Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyası” ile başarı belgesi aldı. Farmaskop Ödülleri’nde sağlık iletişimi alanında 200’e yakın çalışma yarıştı.
Sağlık iletişiminde daha verimli işlerin ortaya çıkmasını amaçlayan Farmaskop Sağlık İletişimi Ödülleri bu yıl dördüncü kez sahiplerini buldu. 25 Temmuz’da Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş Kampüsü Konferans Salonu’nda yapılan törende Pfizer Türkiye’nin birincilik ödüllerini ajanslar ve KSS dalında başarı ödülünü de Pfizer Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Yasemin Ayginin teslim aldı.
“En iyi kurumsal sosyal sorumluluk kampanyası” başarı ödülü Gençlere Sağlık’a Ayrıca Pfizer Türkiye’nin Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ile birlikte 2005 yılından bu yana sürdürdüğü, gençlerde sağlık okuryazarlığını artırmaya yönelik Gençlere Sağlık projesi “En iyi kurumsal sosyal sorumluluk kampanyası” kategorisinde başarı belgesi aldı. Pfizer Türkiye, Gençlere Sağlık projesiyle sağlık konusunda bilgili ve çevresini eğiten gençler yetiştirmeyi hedefleyerek projeyle 2005 yılından bu yana doğrudan 2500, dolaylı olarak 25 bin kişinin hayatına dokundu. “Gençlere Sağlık” Projesi kapsamında, gençlere farklı konularda bilgi ve beceriler kazandırıldı, “akran eğitimi” modelini temel alan eğitimlerle gençler, temel sağlık konularını içeren eğitimlere katılarak, ardından öğrendikleri bilgileri gruplar halinde uygulamalı, katılımı teşvik eden ve eğlenceli yöntemler kullanarak başka gençlere aktardılar. 2012 itibariyle altı yılın sonunda 38 farklı ilde 127 eğitim düzenlenen proje farklı illerde yeni eğitimlerle 2012 yılında da devam ediyor.
Ödül töreninde Pfizer Türkiye adına ödül alan Kurumsal İletişim Müdürü Yasemin Ayginin, tören sonrasında şunları söyledi: “Aldığımız bu ödüller sağlık iletişimi alanındaki başarımızın yanı sıra şirketimiz bünyesinde sosyal sorumluğa karşı geliştirdiğimiz bakış açımızı ve liderlik düzeyini yansıtmaktadır. Daha sağlıklı bir yaşam için çalışan Pfizer Türkiye olarak, eğitim ve sağlık alanındaki sosyal sorumluluk kampanyalarından hastalık bilinçlendirme kampanyalarına kadar pek çok şekilde topluma ve insanların yaşamlarına dokunuyoruz. Topluma karşı bu sorumluluğumuzu yerine getirirken, öte yandan da bu projelerden daha fazla sayıda kişinin yararlanabilmesi adına bunları en iyi şekilde duyurmanın önemine inanıyoruz. Bu nedenle sağlık iletişiminin önemini fark ederek bu alandaki bir boşluğu dolduran Farmaskop dergisine ve jüri üyelerine teşekkürlerimizi sunuyoruz.”