Lider okulu olarak edindiği haklı şöhretiyle gençlerin en çok çalışmak istediği şirketler arasında üst sıralarda yer alan Pfizer Türkiye, bu yıl da Bloomberg Businessweek araştırmasında “Türkiye’nin En Gözde İlaç Şirketi” seçildi.
Araştırma, 96 farklı üniversiteden, 10 bin 330 üniversite öğrencisinin görüşlerine başvurularak yapıldı.
Bloomberg Businessweek tarafından her yıl yapılan “En Gözde Şirketler” araştırmasında Pfizer Türkiye, ilaç firmaları arasında 1. sırada yer alarak bu yıl da yine ilaç sektörünün zirvesine yerleşti. Pfizer Türkiye araştırmada ilaç sektörü şirketleri arasındaki birinciliğini iki yıldır koruyor. Dünyanın 1 numaralı ilaç firması olmanın yanı sıra ülkemizde de gençlerin gözdesi olan Pfizer, tüm sektörler arasında da 13. sırada yer alıyor.
İLAÇ SEKTÖRÜNÜN ZİRVESİNDEKİ İŞVEREN SEÇİLDİ
Bloomberg Businessweek tarafından bu yıl beşincisi gerçekleştirilen En Gözde Şirketler araştırmasında Pfizer Türkiye öğrenciler tarafından “İlaç Sektörünün En Gözde Şirketi” seçilerek, önde gelen işveren olduğunu bir kez daha kanıtlamış oldu.
Realta Danışmanlık tarafından Bloomberg Businessweek için yapılan araştırma “Öğrencilerin Türkiye’de en fazla çalışmayı arzuladıkları şirketler hangileridir?”, “Öğrenciler bu şirketlerde niçin çalışmak istemektedirler?” gibi sorulara cevap aradı. Araştırmada özellikle 1980 sonrası doğan Y Kuşağı gençlerin çalışmak istedikleri şirketten beklentileri “alanında uzmanlaşmak”, “yeni projeler geliştirmek” ve “firmanın üst kademelerinde yer almak” olarak sıralandı.
Pfizer Türkiye, Kafkaslar ve Orta Asya İnsan Kaynakları Direktörü Bahar Özen Şansal konuyla ilgili duygularını şöyle ifade etti: “Pfizer’de bizler çalışanlarımızın mesleki ve kişisel gelişiminin şirketin başarısıyla doğru orantılı olduğuna inanıyoruz ve bu doğrultuda onlara değer katan bir ortam oluşturmak üzere çalışıyoruz. İşe alım süreçlerimizde adayları sadece başvurmuş oldukları pozisyon kapsamında değil ilerinin Pfizer liderleri olarak yetişecekleri düşüncesiyle işe alıyoruz. Çalışanlarımız birçok konuyu Pfizer’de yaşayarak, deneyimleyerek öğreniyor bu nedenle Pfizer üniversite sonrası da bir okul niteliği taşıyor. Pfizer Türkiye olarak, sunduğumuz bu imkanları ‘Pfizer’de Gelecek Var’ işveren markası altında birleştirdik. E-kariyer sayfamız www.gelecek-var.com, sosyal medya hesaplarımız, gerçekleştirdiğimiz kampus ziyaretleri ve şirket davetleri ile gençlere pek çok farklı kanaldan ‘Pfizer’de Gelecek Var’ markasıyla ulaşıyoruz. Öğrencilere okula devam ederken iş hayatının inceliklerini öğrenme fırsatı tanıyan part-time iş programımız Pfifty Pfifty ile geleceğin Pfizerliler’ini yetiştiriyor, Captain Pharma sanal iş yönetim yarışmamızla ilaç dünyasının dinamiklerini sektöre girmeden tanımalarını sağlıyoruz. Hem Pfizer’i tanımalarına hem ilaç sektörünü öğrenmelerine, bununla birlikte kendilerini iş yaşamına hazırlamalarına destek oluyoruz. Geleceğin lider ve yöneticilerinden oluşan tüm üniversite öğrencilerine bu yıl yine bizi ilaç sektörünün bir numaralı şirketi olarak seçtikleri için teşekkür ederim.”