Türk medikal ürünler sektörünün ihracatçı firmaları, Ortadoğu ve Afrika’nın en büyük tıp ve sağlık fuarı olarak gösterilen Arab Health’de ülkemizi temsil etti.
İKMİB’in (İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği) milli katılımıyla 56 firma Dubai’de yapılan fuarda yer alırken, bireysel katılımlarla bu rakam 100’e ulaştı. Türk medikal ve sağlık sektörü firmaları, önümüzdeki 20 yıl içinde sağlık harcamalarının 6,5 milyar dolara yükselmesinin beklendiği Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesinde yerini sağlamlaştırmak ve pazardan pay kapmak istiyor.
Son yıllarda artan ihracat oranları ile dikkati çeken Türk medikal ve sağlık sektörü, geçtiğimiz yıl ihracatını 2011’e göre yüzde 20 artırarak 640 milyon dolara çıkarmayı başardı. Medikal ürünler ihracatımızın önümüzdeki iki yıl içinde 1 milyar, 2023 yılında ise 5 milyar dolara yükseleceği tahmin ediliyor. Bu alanda dünyadaki en büyük rakiplerimiz ABD ve Avrupalı firmalar. Sektördeki irili ufaklı yüzlerce şirket, yenilikçi ürünleri ve dış pazarlara yönelik faaliyetleri ile ABD ve Avrupalı şirketler ile rekabet ediyor.
İKMİB’in bu yıl üçüncü kez milli katılım düzenlediği, Ortadoğu bölgesinin en büyük sağlık ve tıp fuarı olan Arab Health’e katılan Türk medikal sektörü firmaları, rakiplerine “bu yarışta biz de varız” mesajı verdi. Türkiye, fuarın en büyük ülke katılımlarından birini gerçekleştirirken, nüfus artışına paralel olarak önümüzdeki yıllarda bugünkünün iki katına çıkacağı tahmin edilen sağlık harcamalarının büyüteceği pazarda aslan payını hedefliyor. Bölgedeki Türk imajı ve Türk ürünlerine duyulan güven de sektör firmalarının elini güçlendiriyor.
Dünya çapındaki sağlık, iş ve tıp çevrelerini buluşturan Arab Health Fuarı, bu yıl yaklaşık 86 bin metrekarelik alanda gerçekleştirildi. Türk firmalarının ürünlerini dünya genelindeki alıcılara ulaştırma imkanı bulduğu fuarda; elektro medikal gereçler-medikal teknoloji, laboratuar ekipmanları, tanılama, fizyoterapi-ortopedi teknolojileri, ameliyatlar ve hastaneler için eşyalar ve tüketim ürünleri gibi geniş bir yelpazedeki ürünler sektörün beğenisine sunuldu. Bu yıl 142 ülkeden 3 bin 500 firmanın katıldığı fuarı, 80 binden fazla ziyaretçi gezdi. Arab Health Fuarı’na, sadece Birleşik Arap Emirlikleri’nden değil, İran, Irak, Mısır, Tunus, Fas, Cezayir gibi bölge ülkelerinden de büyük ilgi vardı.
Fuarda üç farklı salonda yer alan Türk Pavilyonu da bu ilgiden nasibini aldı. Türk şirketlerinin yeni pek çok ürünlerini ilk kez Arab Health’de sergiledikleri görüldü.
İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, bu yıl üçüncü kez katıldıkları Arab Health Fuarı’na milli katılımın her yıl daha da arttığını, pek çok firmanın da yer olmadığı için katılamadığını belirtti. Sağlık sektörünün Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesinde hızla büyüyen bir pazar olduğunu ve Türkiye’nin bu pazarda mutlaka hastaneleri ve medikal sektörünün tüm oyuncuları ile yerini şimdiden alması gerektiğine dikkat çeken Akyüz, “ABD’li ve Avrupalı rakiplerimiz boş durmuyor. Pazarın potansiyeli büyük ve Türk firmalarımız özellikle Avrupa’ya ihracatta kazandıkları kalite düzeyi ve ürün çeşitliliği ile bu pazarda rahatlıkla söz sahibi olacak durumda. Birleşik Arap Emirlikleri ve Dubai’nin yanı sıra bölge ülkelerinde büyük fırsatlar var ve bizim bu fırsatı iyi değerlendirmemiz gerekiyor. Arab Health Fuarı’nı bu açıdan çok önemsiyoruz.” diye konuştu.