Novartis, ilaç ve sağlık sektöründe “hasta”nın bir paydaş olarak ele alındığı “3. Hasta ve Hasta İletişimi Zirvesi”nin katılımcıları arasında yer aldı. “Sağlıklı Sağlık Bilgisine Erişim” temasıyla gerçekleştirilen zirvede, sağlık bilgisine erişimde hasta odaklı uygulamalar ve hasta iletişiminde yenilikçi yaklaşımlar konusuna odaklanıldı.
Novartis, bu yıl üçüncüsü düzenlenen Hasta ve Hasta İletişimi Zirvesi’ne katıldı. 25 Nisan günü İstanbul’da gerçekleştirilen zirve, bu yıl “Sağlıklı Sağlık Bilgisine Erişim” temasıyla düzenlendi. Sağlık bilgisine erişimde hasta odaklı uygulamalar ve hasta iletişiminde yenilikçi yaklaşımların tartışıldığı zirve, hasta dernekleri, sağlık yöneticileri, fikir lideri hekimler ve ilaç firmalarının katılımları ile gerçekleşti. 30’a yakın uzman isimin konuşmacı olarak katıldığı zirvenin başkanlığını Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Semih Baş yaptı.
Hasta konusundaki farkındalığı artırmayı ve hasta merkezli düşünme sistematiğini geliştirmeyi amaçlayan zirvede, hasta dernekleri, sağlık yöneticileri, fikir lideri hekimler ve ilaç firmaları deneyimlerini paylaşarak, yenilikleri ve bu alanda yapılabilecekleri tartıştı. Sağlık okur-yazarlığı, hekim iletişimi, kitle ve dijital iletişim kanalları, hasta iletişiminin hukuki boyutu, ilaç sektöründe öncü uygulamalar ve sağlık bilgisine erişimde hasta derneklerinin rolü konuları masaya yatırıldı.
Zirveye konuşmacı olarak katılan Novartis Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler Müdürü İzlen Toker, “Hasta Odaklı Yaklaşım ve Deneyimler” konulu bir sunum yaptı. Toker sunumunda, Novartis’in sosyal medya ve hasta dernekleri çalışmalarına değindi. İnovasyona öncelik veren ve bu konuda önemli miktarda kaynak ayıran bir firma olarak hasta odaklılığın kurum kültürünün en önemli parçası olduğunu belirten Toker, MS (Multipl Skleroz) alanında Türkiye MS Derneği ve İzmir MS Derneği ile iş birliği içerisinde yürütülen “YolarkadaşıMSın” projesine dikkat çekti.
“YolarkadaşıMSın” projesinin MS hastalarının ihtiyaçlarına göre şekillendirilmiş; hasta dernekleri ile iş birliği yaparken, çevrimiçi, çevrimdışı ve sosyal medyayı birlikte kullanan bir proje olduğunu vurgulayan Toker, 2013 yılında başlayan projenin 2014 yılında da Türkiye’nin 12 ilinde planlanan GülüMSeten Turne projesi ile devam ettiğini belirtti. Toker, yapılan bu işbirliklerindeki en önemli hedefin hastaların ihtiyaçlarını gözeterek ve hastaların sağlığına kavuşmasını amaçlayarak doğru ve faydalı projeler ortaya çıkarmak olduğuna dikkat çekti.