Çalışan bağlılığına verdiği önemle öne çıkan Lilly İlaç, çalışanlarının bireysel liderlik özelliklerini de geliştirerek ortaya koyduğu başarılı çalışmalarla, İnsan Kaynakları, Etik Uygulamalar, Sağlık Güvenlik ve Çevre, Kurumsal Sorumluluk alanlarında beş ödülün sahibi oldu.
Türkiye’deki çalışmalarına 20 yıl önce kendi satış ve pazarlama ekibini kurarak başlayan Lilly İlaç kuruluş yıldönümünde, çalışan bağlılığına verdiği önem, etik yönetim uygulamaları, çalışan güvenliği konusunda yaptığı çalışmalar ve hayata geçirdiği kurumsal sorumluluk projeleri ile beş ödülün sahibi oldu.
2013 Aon Hewitt En iyi İşyerleri Araştırmasında iki kez üstüste ilk üç içinde yer almayı başararak üçüncülükten ikinciliğe yükselen Lilly, EDMER tarafından verilen 2013 Türkiye Etik Ödülleri’ni (ETİKA) de ikinci kez kazandı. Şirket bu ödüllerin yanısıra,
Leaseplan ve Ekonomist tarafından verilen Güvenli Filo Ödülü’nün de sahibi olurken kurumsal sorumluluk çalışmalarıyla da iki ödül birden aldı; TÜHİD tarafından bu yıl 13.cüsü dağıtılan Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri’nde diyabet alanında hayata geçirdiği farkındalık projesiyle “Kurumsal Sorumluluk – Sağlık” kategorisinde ödüle layık görülen Lilly İlaç, Sağlık Gönüllüleri Türkiye tarafından da yine diyabet alanındaki çalışmalarıyla “Sağlık Bilinci Oluşturmada En Başarılı Sağlık Kuruluşu” olarak ödüllendirildi.
Lilly İlaç Genel Müdürü Kadir Tepebaşı 20. yıldönümünde beş ayrı ödülün sahibi olmaktan büyük mutluk duyduklarını belirterek bu başarıyı, şirket bünyesinde hayata geçirdikleri ve “Değer Zinciri” olarak adlandırdıkları iş yapış sürecinin etkin bir şekilde uygulanmasına bağladı.
“Bizim için ‘iyi bir işyeri’, şirketine bağlı çalışanların yaptıkları işle gurur duyduğu, yöneticilerine ve çalışma arkadaşlarına güvendiği ve birlikte çalışmaktan keyif aldığı, çalışanların kendilerini özgürce ifade edebildiği, şeffaf ve samimi bir iletişimin var olduğu bir yerdir” diye konuşan Tepebaşı “Bunu sağlamak için öncelikle, çalışanların bu hedefe inanmaları gerekir. Bu inancı oluşturabilmek için de şirketimizde “Değer Zinciri” olarak adlandırdığımız bir iş yapış süreci mevcuttur. Değer Zincirimizin temelini çalışanlarımız oluşturur; onların sergilediği etkin liderlik ve şirkete olan bağlılıkları, başarılı iş sonuçlarına ulaşmamızın temel nedenidir” dedi.
Çalışanların, sonucu değiştiren davranışlar sergileyerek liderlik göstermelerine ve çalışan bağlılığının artırılmasına etki eden faktörleri üç ana başlıkta özetleyen Tepebaşı “Bunlardan biri yöneticilerin sorumluluk alma ve liderlik gelişimlerine odaklanmamızdır. Yöneticilerin konuyu sahiplenmesi ve içselleştirerek tüm çalışanlara etkin bir liderlik sergilemesi son derece önemlidir. Çalışan bağlılığının artırılması, üst yönetimin performans hedefi olarak belirlenmiştir ve her kademeden tüm liderlerin sorumluluk alması beklenmektedir” diye konuştu.Yöneticilerin bu alanda sürekli farklı aktivtelerle desteklendiğini belirten Tepebaşı, ikinci önemli faktörün çalışanların amaç birliğine vardığı, güvenle takım olarak birlik içinde çalışabildikleri ideal bir çalışma ortamının oluşturulması olduğunu vurguladı. Tepebaşı, çalışanların hünerlerini kullanabilecekleri, kendilerini özgürce ifade edebilecekleri, arkadaşlarıyla etkileşim halinde yenilikçiliği teşvik eden bir çalışma ortamı oluşturulmasının, hem bireysel liderliğin geliştirilmesi hem de bağlılığın artırılması açısından çok önemli olduğunu söyledi.
Tepebaşı üçüncü faktörün ise çalışan gelişimi olduğuna dikkat çekerek “Eğtimler, projeler, departmanlararası işbirlikleri, yerel ve uluslararası kısa dönem görevlendirmeler ve global pozisyonlarda iş imkanlarıyla çalışanlarımızın bağlılığını ve bireysel liderlik becerilerini artırmaya çalışıyoruz” diye konuştu.
Tepebaşı, tüm bunları yaparken farklı anketler aracılığıyla uygulamaları sürekli denetlediklerinin, anket sonuçlarına göre atılacak adımları belirleyerek uygulandıklarının, en sonunda da, başarılı çalışmaları ödüllendirerek hep birlikte kutladıklarının da altını çizdi.
Tepebaşı, “Her bir çalışanımız, taahhüdümüzde de belirttiğimiz gibi; insana verdiğimiz değeri yenilikçilik ile birleştirerek daha iyi bir yaşam için çalışıyor. Çalışanlarımız arasında sağladığımız bu ortak amaç duygusu, başarının en temel anahtarıdır” dedi.