Lilly İlaç, etik değerleri benimseyerek bunu iş yapış şekline dönüştüren şirketlerin ödüllendirildiği ETİKA Türkiye Etik Ödülü’nü üçüncü kez kazandı.
Türkiye’de etik liderlerin yetiştirilmesine öncülük etmek, gençlerin etik değerlere sahip çıkmalarını sağlamak ve etik çalışmalar yapabilmelerine yardımcı olmak amacıyla kurulan Etik Değerler Merkezi Derneği (EDMER) tarafından bu yıl üçüncüsü verilen “ETIKA, Türkiye Etik Ödülleri” sahiplerini buldu. Lilly, etik uygulamalarıyla öne çıkan 28 şirket arasına girdi ve bu ödülü üç yıl üst üste kazanan 9 şirketten biri oldu.
ETİKA Ödülü’nü kazanan şirketler arasında yer alan Lilly İlaç’ın Genel Müdürü Jose Daniel Lucas, Lilly’nin etik değerlere verdiği önemi vurguladı. Lucas, “Lilly’de kurulduğumuz 1876 yılından bu yana işimize kılavuzluk eden üç temel değerimiz, dürüstlük, mükemmellik ve insana saygıdır. Bizim için, işimizi nasıl yaptığımız, işin kendisi kadar önemlidir ve çalışanlarımızın davranışları şirket değerlerimizi yaşatır nitelikte olmalıdır. Şirket olarak tüm çalışanlarımızdan, şirketimizin faaliyetleriyle ilgili herkese; hastalara, tüm sağlık hizmeti sağlayıcılarına, tedarikçilere, iş ortaklarına ve içinde bulunduğu topluma karşı büyük bir sorumluluk bilinciyle hareket etmelerini bekliyoruz. Çalışanlarımızdan beklentimiz sadece iş performansı göstermeleri değil, bunu etik ve uyum felsefesini yaşatarak yerine getirmeleridir” diye konuştu.
Etik ilkelerin Türkiye’de toplumun her kesiminde benimsenmesi ve uygulanması, etik konusunda farkındalığın artırılması açısından EDMER gibi oluşumların son derece önemli olduğunu vurgulayan Lucas, “Şirketimizin üçüncü kez ETİKA ödülü ile ödüllendirilmesi bize, şirket olarak, etik anlayış ve uygulamalarımızla doğru yolda olduğumuzu gösteriyor” dedi.
Lilly’nin faaliyette bulunduğu tüm ülkelerde son derece etkin bir Etik & Uyum Programı uyguladığını vurgulayan Lilly Etik ve Uyum Direktörü Sandra Levi, şirket içinde etik ve uyum konusunda çalışanlarla çeşitli faaliyetler yürüttüklerini belirtti. Levi, “Şirketimizde farklı departmanlardan arkadaşlarımızla etik elçiler grubu oluşturduk. Etik elçilerimiz, bir yandan yakın çalışma arkadaşlarının ihtiyaçlarını belirleyip, bunları gelişim önerileri olarak bizlerle paylaşırken bir yandan da ekiplerine, kural ve uygulamaların şirketimize kazandırdıklarını birebir iletişimle aktarma imkanı buluyor” dedi.
Levi, şirket içinde belli aralıklarla sohbet toplantıları düzenleyip çalışanların etik ve uyum konusundaki sorularına yanıtlar bulmaya, karşılaştıkları olayları birlikte değerlendirmeye, şirketin vizyonu çerçevesinde çözümler üretmeye çalıştıklarını belirterek, “Bu konuya verdiğimiz önemi vurgulamanın yanı sıra çalışanlarımızla sürekli aktif iletişim halinde konunun içselleştirilmesi için çalışıyoruz” diye konuştu. Lilly’de çalışmaya başlayan herkesin karşılaştığı ilk kaynağın “Kırmızı Kitap” olduğunu belirten Levi, “Bu kaynak tüm çalışanlar için, Lilly’nin etik ve uyum felsefesini ve çalışma koşullarını özetleyen bir pusula niteliği taşır” dedi.