Pediatrik Probiyotik Prebiyotik Derneği (PPPD), Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’nın katkılarıyla bebeklerde infantil kolik hastalığına dikkat çekmek, ebeveynler, hekimler ve eczacılarda infantil kolik farkındalığını artırmak için “Kolik Varsa Panik Yok” kampanyasını hayata geçirdi.
Pediatrik Probiyotik Prebiyotik Derneği (PPPD), yeni anne, anne adayları ve babaların korkulu rüyalarından biri olan İnfantil Kolik ile ilgili farkındalık yaratmak ve toplumu hastalık konusunda bilinçlendirmek adına “Kolik Varsa Panik Yok” farkındalık kampanyasını hayata geçirdi. Eczacıbaşı İlaç Pazarlama iş birliği ile hayata geçen kampanya kapsamında infantil kolik hastalığı konusunda ebeveynlere hastalığın tanı süreci ile ilgili bilgiler sağlanırken aynı zamanda hastalık süreci boyunca hayatlarını kolaylaştıracak ipuçları veriliyor.
Yaşamının ilk 3 ayındaki bebeklerde 3 haftadan uzun süre haftada en az 3 gün her gün en az 3 saat aşırı ağlama ve mızmızlanmaların sebebi kolik olarak tanımlanıyor.
Yapılan araştırmalara göre, kolik sancısının nedenlerinden biri mikrobiyota düzensizliğidir. IPSOS araştırma firması ve PPPD ile 1000’den fazla hamile ve anneler üzerinde yapılan araştırmadan çıkan çarpıcı sonuçlara dikkat çeken PPPD Dernek Başkanı Prof. Dr. Metehan Özen: “Ebeveynlerin önemli sorunlarından birisi olan infantil kolik, bebeklerin yaşantısının ilk üç ayında en sık doktora başvurma nedenlerinden birisi olarak karşımıza çıkıyor. 0-3 aylık, sağlıklı, beslenmesi ve gelişimi normal olan bebeklerde görülen, en az üç hafta süreli, haftada üç günden, günde üç saatten fazla ve başka bir nedenle açıklanamayan biçimde periyodik olarak huzursuzluk, ağlama, ağlama sırasında yüzde kızarma ve bebeğin bacaklarını karnına doğru çektiği tabloyu infantil kolik olarak tanımlıyoruz. Tüm bebeklerin yaklaşık %40’ına yakınında görülen bu tablo genellikle yaşamın ilk 2 haftasından sonra başlar. PPPD Derneği olarak Eczacıbaşı İlaç Pazarlama’nın katkılarıyla hayata geçirdiğimiz Kolik Varsa Panik Yok farkındalık kampanyası ile hem ebeyevnlere yalnız olmadıklarını hissettirmek hem de infantil kolik rahatsızlığı hakkında farkındalık yaratmak istedik. ” dedi.
İnfantil Kolik konusunda toplumda farkındalık yaratmanın öneminden bahseden Eczacıbaşı İlaç Pazarlama Genel Müdürü Dr. Ecz. Başbuğ Öke ise: “Eczacıbaşı İlaç Pazarlama olarak çağdaş kaliteli ve sağlıklı yaşamın öncüsü olma vizyonumuz doğrultusunda 2022 yılında IPSOS araştırma şirketi ile 1000’den fazla anneye ulaştığımız bir araştırma yürüttük. Araştırma sonuçlarına göre infantil kolik tanısının konulamadğı veya doğru tedavi prosedürünün uygulanamadığı durumlarda ebeveynler farklı kaynaklardan bilgi edinme arayışına giriyor. Bu süreç yaşam kalitelerinin önemli oranda düşmesine sebep oluyor. Bu fikirden yola çıkarak hayata geçirilen “Kolik Varsa Panik Yok” kampanyası kapsamındaki çalışmaların infantil kolik ile karşılaşan ebeveynlere ışık tutmasını diliyoruz. Bu vesileyle Pediatrik Probiyotik Prebiyotik Derneği’ne bir kez daha teşekkür ediyorum.” dedi.
Eğitmen ve müzisyen Ezo Sunal’ın farkındalık kampanya filmi ve jingle’ına imza attığı “Kolik Varsa Panik Yok” kampanyası kapsamında hazırlanan websitesi, anne ve babaları infantil kolik konusunda bilgilendirmek, bu alanda farkındalık yaratmak ve aynı zamanda yeni doğan bakımına dair temel bilgileri ebeveynlere sunmak için herkesin erişime açık olacak.
Eczacıların, toplum ile en sık iletişimde olan sağlık profesyonellerinden olduğunu söyleyen ve bu nedenle farkındalık kampanyasının paydaşlarından biri olduklarını dile getiren Ecz. Adile Özdağ: “Eczacıbaşı İlaç Pazarlama katkılarıyla PPPD tarafından geliştirilen bu projede, kampanyanın paydaşları ile birlikte bebeklerin kolik problemlerinde ebeveynlerin farkındalığını arttırmayı ve bebekler ile ebeveynlerin psikolojik açıdan da oldukça zorlayıcı olan bu dönemi daha konforlu geçirmelerini sağlamayı, kolik var ise paniğin olmaması gerektiği mesajını vermek istiyoruz.” diyerek infantil kolik farkındalık projesinde yer almanın kendisi için önemini vurguladı.