İstanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesi’ndeki “Etik Sohbet” toplantısına katılan Lilly İlaç Genel Müdürü Kadir Tepebaşı, insanların ve kurumların uzun vadeli başarısında sahip olduğu değerlerin önemli rol oynadığını belirterek “Bizim için işimizi nasıl yaptığımız işin kendisi kadar önemlidir” dedi.
İstanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesinde EDMER Etik Değerler Merkezi Derneği tarafından düzenlenen “Etik Sohbet – İlaç Sektöründe Etik Uygulamaların Önemi” başlıklı sohbet toplantısına katılan Lilly İlaç Genel Müdürü Kadir Tepebaşı, EDMER Kurucu Başkanı Bülent Şenver’in sorularını yanıtladı.
İş etiğinin iş dünyasındaki davranışlara rehberlik etmek üzere geliştirilen evrensel ilkeler bütününü kapsadığını vurgulayan Tepebaşı, insanların ya da kurumların uzun vadede başarılı olmasının temelinde sahip olduğu değerleri olduğunu belirtti. “Çalıştığınız kurumun değerleri sizin değerlerinizle ne kadar uyuşuyorsa o kadar mutlu bir iş hayatınız olur. Etik olmak anlık bir şey değildir, sürdürülebilir olması son derece önemlidir” diye konuşan Tepebaşı, “İlaç sektörü ve çalışanları olarak bizim için bu konu öncelikli olmalıdır çünkü doğrudan insan sağlığı için çalışan bir sektörde görev yapıyoruz. Bu nedenle bu sektördeki uygulamaların olumlu ya da olumsuz toplumdaki yansıması ve algısının da bir o kadar büyük olduğu kanısındayım. Sektör olarak toplumun ihtiyaçlarını iyi anlamamız, iş yapış şeklimizi düzenli olarak gözden geçirerek bu uyumu sürekli sağlamamız son derece önemli”dir dedi.
Tepebaşı, “Lilly’de bizim için, işimizi nasıl yaptığımız, işin kendisi kadar önemlidir ve çalışanlarımızın davranışları şirket değerlerimizi yaşatır nitelikte olmalıdır. Şirket olarak tüm çalışanlarımızdan, şirketimizin faaliyetiyle ilgili herkese; hastalara, tüm sağlık hizmeti sağlayıcılarına, tedarikçilere, iş ortaklarına ve içinde bulunduğu topluma karşı büyük bir sorumluluk bilinciyle hareket etmelerini bekliyoruz. Çalışanlarımızdan beklentimiz sadece iş perfomansı göstermeleri değil, bunu etik ve uyum felsefesini yaşatarak yerine getirmeleridir” dedi.
Paydaşlarıyla yürüttükleri ilişkilerde, kurallara uyumlu olmanın ötesinde, “doğru olanı yapmayı” hedeflediklerini vurgulayan Tepebaşı “Bizim için “doğru olanı yapmak” demek, etik, dürüst ve adil olmak, yaptığımız işi başta ailemiz, tüm sevdiklerimize, gurur duyarak ve gönül rahatlığıyla anlatabilmektir. Günün sonunda başımızı yastığa koyduğumuzda rahat uyumamızı sağlayan bir şirket kültürümüzün ve çalışma ilkelerimizin olması, başarıya giden yolda anahtar rol oynar” diye konuştu. “Lilly’de kurulduğumuz 1876yılından bu yana 138 yıldır işimize kılavuzluk eden üç temel değerimiz, dürüstlük, mükemmellik ve insana saygıdır” diyen Tepebaşı, “Her gün her birimiz işimizi yaparken bu üç temel değeri hayata geçirmeye çalışıyoruz” dedi.
İş dünyasında etik uygulamaların tam anlamıyla yerleşebilmesi için şeffaflığın, kuralların ve denetimin son derece önemli olduğunu söyleyen Tepebaşı, hem sektör derneklerinin çabaları hem de ilgili kurumların uygulamaları sayesinde sağlık sektörünün son dönemde etik kurallar ve uygulamalar açısından yerleşmiş bir mevzuata sahip olduğuna dikkat çekti. Tepebaşı, bunun sürekliliğinin sağlanabilmesi için uygulama ve denetimin büyük önem kazandığını ve bu sektörün tüm paydaşlarının etik konusuna aynı bilinçle yakalaşarak hareket etmesinin son derece önemli olduğunu vurguladı.