Merkezi Hastane Randevu Sistemi’ndeki (MHRS) aksaklıkları gidermek için ikinci adım atıldı. Sağlık Bakanlığı daha önce bir aylık verdiği randevu sürelerini 15 günle sınırlandırdı. Böylece MHRS, internet ya da telefon üzerinden randevu isteyen vatandaşa 15 güne kadar randevu verebilecek.
Kararda vatandaşın uzun süreli aldığı randevulara gitmemesi etkili oldu. İstanbul İl Sağlık Müdürü Prof. Dr. Ali İhsan Dokucu, il genelinde alınan randevulara gitmeme oranının yüzde 20’lerde olduğunu belirtti. İstanbul’daki merkezi sistemle alınan günlük 70 bin randevunun 20 binine gidilmiyor. Gidilmeyen randevuların büyük çoğunluğu da iptal edilmiyor. İstanbul’da günlük 120 bin kişiye ayaktan randevu veriliyor. Tüm Türkiye’de 26 Mart 2012 itibarıyla hayata geçirilen merkezi randevu sistemi bazı sıkıntıları beraberinde getirmişti. Vatandaşın aldığı randevuya gitmemesi ve istediği tarihe randevu bulamadığı için direkt hastaneye gitmesi ciddi bir sıkıntı oluşturmuştu. Bu durumu ortadan kaldırmak için Sağlık Bakanlığı ilk aşamada aralarında hematoloji (kan hastalıkları), tıbbi onkoloji, çocuk kardiyolojisi, nefroloji (böbrek hastalıkları), romatoloji (romatizmal hastalıklar), gastroenteroloji (sindirim sistemi hastalıkları), algoloji (ağrı) gibi üst ihtisas gerektiren 20’nin üzerinde bölümü merkezi telefon randevu sistemine kapattı. Bu bölümlere gidişlerin çok fazla olması ve gerçek hastaların randevu alamaması buna gerekçe gösterildi. Bu randevuların hastaneler ve doktorlar tarafından verilmesine karar verildi. İkinci aşamada ise vatandaşın randevu sürelerine sadakat göstermemesi üzerine bir aylık süre 15 güne çekildi.