Emtron Limited Şirketi Genel Müdürü Dr. Mehmet Melek, Emtron’un, dünya çapında bir lazer probu üreticisi olma yolunda ilerlediğini söyedi. Dr. Melek, “Emtron küçük bir şirket ama birçok ilki başarmıştır” diye konuştu. Dr. Mehmet Melek, şirketinin faaliyetleri ve çalışmaları hakkında sorularımızı yanıtladı.
Lazer prob üretimine nasıl karar verdiniz?
Lazer problarını ilk üretmeye başladığımızda Türkiye pazarını düşünüyorduk. Ancak o sıralarda CE belgesi zorunluluğu geldi – iyi ki de gelmiş – ve biz bir anda kendimizi uluslararası kalite standartları içerisinde bulduk. Belki iç piyasaya girebilmemiz biraz gecikti ama ISO 13485 ve CE belgelerimiz ile Avrupa ve dünyanın birçok ülkesine ürün satabilir duruma geldik. Şu anda üretimimizin %85’i yurt dışına gidiyor. Bazı ülkelerde de güçlü rakiplere rağmen önemli pazar payına sahibiz. Mesela İtalya’da oftalmik endolazer probu pazarının %10-15’i bize ait. Şu anda 5 kıtada 29 ülkeye ihracat yapıyoruz. Buna ilaveten, anlaşmalı olarak OEM bazında kendi markalarıyla üretim yaptığımız dünyaca bilinen lazer üreticileri ve pazarlama şirketleri var. Onların kanalıyla bizim ürettiğimiz problar daha birçok ülkede kullanılıyor.
Emtron şirketini bu sektörde başarılı kılan özellikler nelerdir?
İnsan sağlığı söz konusu olduğunda her şeyden önce kalite gelir. Dünyada lazer problarına tek tek seri numarası veren bizden başka firma yok, yani her ürettiğimiz tek kullanımlık probun bir kalite dosyası var.
Peki kalite nasıl sağlanıyor?
Birincisi, kaliteli malzeme kullanarak sağlanıyor. Rakiplerimiz
daha ziyade büyük Amerikan ve Alman firmaları olduğundan, yeni bir Türk markası olarak onlardan daha bile iyi ürün yapmak zorundasınız. Bu nedenle dünyada kabul görmüş en iyi hammaddeyi kullanmak durumundasınız.
Malzeme kadar önemli olan diğer husus da insan faktörüdür. Elemanlarımızın en yüksek dünya kalite standartlarında çalıştığını söyleyebilirim. Vurgulamak istediğim bir diğer husus da tüm problarınızın ki 100’ün üzerinde model var, tasarımı ve teknolojisi kendimize ait. Bu da bize istediğimiz her ülkede faaliyet gösterme özgürlüğü sağlıyor.”
İlerisi için düşünceleriniz nelerdir?
Şöyle sıralayabiliriz: Pazarlama ve satış alanımızı tüm dünyaya yaymak. Bugün Brezilya’da, Güney Afrika’da satışımız varsa yarın neden Arjantin’de, Nijerya’da, Kenya’da olmasın? Oftalmoloji’de vardığımız noktayı diğer branşlara taşımak. Bu sene Amerikan Üroloji Derneği kongresinde stand kiraladık, lazerle böbrek taşı kırma problarımızı teşhir edeceğiz. Bu dernek de 110 senelik, bakalım ilk Türk şirket biz mi olacağız Geçen seneki listede Türk şirket göremedim ama daha evvelini araştırmadık. Tıpta lazer kullanımı sürekli değişiyor, yeni alanlar çıkıyor (mesela bu aralarda endovenöz varis tedavisi, lazer lipoliz), bazı alanlar geriliyor (20 sene evvel lazer anjioplasti modaydı, şimdi pek rastlamıyoruz). Bu akımları iyi takip edip ürün yelpazemizi geliştirmek.