Pharma Tailor Made Services (PTMS) tarafından düzenlenen “Pazarlamanın ‘D’ Hali: İlaç Sektöründe Dijital Pazarlama Konferansı”, 8 Şubat Çarşamba günü Conrad Hotel İstanbul’da gerçekleştirildi.
Açılış konuşmasını ve moderatörlüğünü Bausch + Lomb Türkiye ve Orta Doğu Medikal Müdürü Dr. Burkay Adalığ’ın yaptığı konferansta “İlaç pazarlamasında dijital pazarlama”, “neden ve nasıl e-detailing” ve “ilaç pazarlamasında inovatif çözümler” gibi konular tartışıldı. Dr. Burkay Adalığ, dijital pazarlama yöntemlerinin konvansiyonel yöntemlerin yerini hızla aldığını belirttiği açılış konuşmasında “10 yıl önce doktorlara mail atmak, temel HTML kodlarıyla yazılmış statik web siteleri açmak tartışılırken, günümüzde e-postalar, bloglar, mikrositeler, e-kongreler, iPad’le detailing, sanal mümessiller gibi projeler konuşuyoruz. Bu değişime firmaların pazarlama ve medikal departmanları olarak birlikte ayak uydurmalı ve aynı zamanda regülasyonlara uygun projeler üretmek için çaba göstermeliyiz” dedi.
İlaç sektöründe dijital pazarlama deneyimlerinin paylaşıldığı “Yeni Medya Teknolojileri ile Sağlık İletişimi” başlıklı panelde konuşmacılardan biri de Bausch + Lomb Vision Care Pazarlama Müdürü Seray Akyıldırım idi. Akyıldırım, Bausch + Lomb Türkiye’de gerçekleştirdikleri dijital pazarlama aktivitelerine örnek olarak “iPad desteği ile pazarlama” ve “Sağlık sektöründe Facebook sayfası lansmanı” deneyimlerinden söz etti. Akyıldırım, dijital teknolojilerin etkin kullanımını geliştirdikleri iPad uygulamasıyla örnekledi. Akyıldırım “Kullandığımız iPad uygulamaları kanala göre içerik ve segmente göre sunuş yapma olanağı sağlıyor. Çok yakında bu iPad uygulamalarını kullanmış olduğumuz CRM altyapısıyla birleştirerek, kişiselleştirme düzeyini daha da geliştirmeyi hedefliyoruz” dedi. Bir sağlık firması olarak Facebook sayfası lansmanı sırasındaki çekincelerini ve bu çekincelerini gerekli prosedürleri belirleyerek nasıl aştıklarını belirten Akyıldırım “Facebook sayfamızda bir takipçimizin sağlık ürünlerimizle ilgili olumsuz bir geribildirim yapmasından ya da bir yan etki bildirmesinden korkarak sosyal medyada var olmayı ertelemedik. Kapsamlı ama basit prosedürlerle oluşabilecek her durum için neyin nasıl yapılması gerektiğini belirledik ve şu anda sayfada beklentimizin üzerinde takipçi ve marka ile etkileşim var ” diye belirtti.
Konferansta, 41? 29! Dijital Ajans’ın Kurucusu ve Başkanı Alemşah Öztürk, Webrazzi Kurucusu ve Editörü Arda Kutsal, dünyada ilaç sektöründe dijital pazarlama yöntemleri üzerine çalışan ve projeleri üreten ilk isimlerden olan Dijital Sağlık Danışmanı Les Starnes, Yeditepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Aykut Arıkan, Danışman Mehveş Altun’un yanı sıra sektörün önemli isimleri ve firmaları da farma sektöründeki dijital pazarlama uygulamalarından bahsettiler.