Gıda takviyesi pazarı, sektöre giren yeni ürünler, marka ve firmalarla her geçen gün büyüyor. Türkiye’de reçetesiz satılan gıda takviyeleri ve vitamin pazarı, yarım milyar dolara koşuyor.
Türkiye’yi üretim üssü yapma hedefiyle Kasım 2011’de ülkemizdeki faaliyetlerine başlayan, vitamin ve gıda takviyeleri alanında ise sektörün liderleri arasında yer alan Alman ilaç şirketi Euro OTC Pharma pazardaki yükselişini sürdürüyor. Bu yıl 7 milyon kutuluk bir satış rakamını hedefleyen firma EuRho® Vital markası ile Türkiye pazarında önemli bir yere sahip olmayı ve ülkemizi kendileri için Orta Doğu pazarının merkezi yapmayı amaçlıyor.
Reçetesiz İlaçta Alman Devi Euro OTC Pharma…
1993 yılında eczane, hastane, ilaç ham madde toptancıları ve endüstriye aktif ham madde, yardımcı madde, yüksek kaliteli formülasyonlar, doğal ekstraktlar, reçeteli ve reçetesiz ilaçlar tedarik etmek üzere kurulan ve Almanya ilaç ham madde pazarının önemli tedarikçilerinden biri durumuna gelen Euro OTC Pharma, 2005 yılından bu yana da yüksek kalitede gıda takviyeleri, reçetesiz ilaçlar ve kozmetiklerin uluslararası pazarlara tedariğini sağlıyor. Euro OTC Pharma’nın bu alandaki lokomotif markası EuRho® Vital yelpazesinde değişik formlardaki (likit, kapsül, tablet, merhem ve losyon) yüksek kaliteli gıda takviyeleri, reçeteli ilaç ve kozmetikler bulunmaktadır. Yıllık cirosu 50 milyon Euro civarında olan Euro OTC Pharma’nın yıllık yaklaşık %30 büyüme hızı bulunuyor. Euro OTC Pharma, Almanya ve Türkiye’de kendi şirketleri ile varlığını sürdürüyor. Öte yandan ağırlıklı olarak yakın ve Orta Doğu’da olmak üzere İran, Bahreyn, Hindistan, Ürdün, Kuveyt ve Birleşik Arap Emirlikleri ve Litvanya’da dağıtım şirketleri ile çalışmalar yapıyor.
Pazarın Beklentisine ve Ülkenin Kanunlarına Uygun Ürünler…
Euro OTC Pharma; esnek, hızlı, müşteri odaklı hizmet anlayışı ile hareket ediyor. Bu sayede ürün portföyünü kapsamlı kalite kontrol unsurları ile geliştirerek ulusal ve uluslararası pazar koşullarına sürekli adapte ediyor. Ürünlerin yüksek kalitesi, firma bünyesindeki kapsamlı kalite kontrol laboratuvarlarındaki analizler ile sağlanıyor. Bu laboratuvarlarda yapılan analizlerde GMP standartları uygulanırken, analiz ve kontroller mevcut spesifikasyonlara göre sorumluluk bilinci ile yerine getiriliyor. Yüksek nitelikli ekibi ile Euro OTC Pharma, müşterilerinin kalite beklentilerine ve kanunlara çabuk uyabilmektedir. Düzenli olarak pazar araştırmaları gerçekleştiren firma, araştırma sonuçlarına göre ürün portföyünü yeniliyor. Euro OTC Pharma, yabancı pazarlar için sorumlu ve güvenilir olarak gerekli yasal yükümlülükleri de gerçekleştiriyor. Ülkelerle ilgili ruhsat dosyaları alınırken ülkenin kanunları ve tüm gerekli spesifikasyonlar; Helal, BSE/TSE, Sağlık Sertifikası, Serbest Satış Sertifikası vb. sertifikalar ile belgeler hazırlanıyor.
Türkiye Pazarı 150 Milyon Dolarlık Hacme Ulaştı…
Türkiye’de kaliteli vitamin ve gıda takviyelerine olan ihtiyaç gün geçtikçe artıyor. Konuyla ilgili olarak yapılan çalışmalar, Türkiye pazarının çift haneli büyüme beklentisinde olduğunu ve birkaç yıl önce sadece 30 milyon dolar civarında bir hacme sahip olan pazarın bugün 150 milyon dolarlık hacme sahip olduğunu gösteriyor. Euro OTC Pharma, firma olarak EuRho® Vital markasıyla bu talepleri karşılamak üzere Türkiye’de ürün portföyünü genişletmek ve ülkeye özgü ihtiyaçlara cevap vermek istiyor. Dünya pazarlarındaki gücünü artırmayı amaçlayan Euro OTC Pharma, Türkiye pazarında büyük potansiyel görüyor. Marmara Bölgesi’ndeki yapılanmasını tamamlayan firma, kısa vadede İzmir, Çukurova, Antalya ve Ankara’da satış ofisleri kurarak ülkemize yatırım yapmaya devam edecek. Euro OTC Pharma, üretimin temel kısmını Almanya’da gerçekleştirirken pazarın gelişimine bağlı olarak, üretim proseslerinin bir bölümünü Türkiye’ye taşımayı da düşünüyor.
EuRho® Vital’in farkı “Düşük Ama Yeterli Dozaj”…
EuRho® Vital markasıyla Türkiye pazarında birçok rakiple mücadele eden Euro OTC Pharma, ürünlerini sağlıklı beslenme ihtiyacına uygun, hedefe yönelik dozaj prensibi ile diğerlerinden ayrıştırıyor. “Düşük ama yeterli dozaj” prensibiyle hareket eden firmanın, katı form ürünleri de blister ambalajlarda olması sayesinde hijyen açısından avantaj sağlıyor.