Türk ilaç sektörünün öncü ve lider firması Abdi İbrahim, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından gerçekleştirilen ve iş dünyasının halkla ilişkiler projelerinin değerlendirildiği “12. Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri Yarışması”nda “Akılcı İlaç Kampanyası” ve “Van Gogh Alive Dijital Sanat Sergisi” ile iki farklı kategoride ödülün sahibi oldu.
Türk ilaç sektörünün köklü şirketi Abdi İbrahim, halkla ilişkiler sektörünün en önemli organizasyonlarından biri olan Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödül Yarışması’na iki farklı kategoride katıldı.
Abdi İbrahim, “Akılcı İlaç Kullanımı Kampanyası” ile Kurumsal Sorumluluk (Sağlık) kategorisinde ve Van Gogh Alive Dijital Sanat Sergisi” ile Sponsorluk İletişimi (Kültür &Sanat) kategorisinde, iki Altın Pusula ödülüne birden layık görüldü.
Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından bu yıl 16 kategoride 145 projenin yarıştığı 12. Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri Yarışması’nın sonuçları, 27 Haziran Perşembe akşamı Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen Ödül Töreni’nde açıklandı.
Akılcı İlaç Kullanımı Kampanyası
Abdi İbrahim’e Altın Pusula kazandıran “Akılcı İlaç Kullanımı Kampanyası”, şirketin sosyal sorumluluk faaliyetlerinden birisini oluşturuyor. Sürdürülebilir gelişme için yenilikçi ürünler kadar sağlıklı, eğitimli ve temiz bir çevrede yaşayan kuşakların da vazgeçilmez olduğu ilkesiyle hareket eden Abdi İbrahim, kampanya ile öncelikli olarak bilinçli ilaç kullanımı konusunda orta vadede farkındalık, uzun vadede ise davranış değişikliği oluşturarak halkın bağışıklık sistemini korumak ve kuvvetlendirebilmeyi amaçlıyor.
Ekonomik alandaki hedef ise; ilacın %95 oranda geri ödemesinin devlet tarafından karşılandığı ülkemizde; bilinçli ilaç tüketimini yaygınlaştırarak sitemde devletin üzerindeki ekonomik yükü azaltabilmek. Proje kapsamında; Türkiye genelinde 24 bin eczacıya kampanya öncesi bilgilendirici mektuplar gönderilmiş, 6 şehirde 1500’den fazla aile hekimi ile gerçekleştirilen toplantılarda kampanya hakkında bilgilendirmelerde bulunulmuştur. Ayrıca 16 fakültede 2.500’den fazla Intern öğrenciye kampanya hakkında bilgilendirme toplantısı yapılmıştır.
Van Gogh Alive Dijital Sanat Sergisi
Altın Pusula’da ikinci ödülü getiren “Van Gogh Alive” sergisi, “tıbba ve insanlığa hizmet” misyonu ile faaliyet gösteren Abdi İbrahim’in 100. yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’ye getirildi. Tüm paydaşlarına ulaşabileceği bir etkinlikle onurlandırmak ve toplumun entelektüel sermayesinin gelişimine katkı sağlamak amacıyla sponsorluğunu üstlendiği Van Gogh Alive; bilim, sanat ve teknolojiyi yenilikçi bir şekilde harmanlayan ve bu yönüyle şirketin 100 yıllık bakış açısını ve iş yapış biçimlerini yansıtması nedeniyle seçildi. Sergiyi İstanbul’da ve Ankara’da toplam 215 bin sanatsever tarafından ziyaret edilmiştir. Ayrıca 12 yaş altındaki 42 bin öğrenci ücretsiz olarak ziyaret etme imkanı bulmuştur.
Türk ilaç pazarında 2003 yılından bu yana liderliğini sürdüren Abdi İbrahim bu başarısını, kurumsal sosyal sorumluluk, kültür ve sanat kategorilerindeki yeni projelerle daha da güçlendirmeyi ve bu kategoride de öncü şirketlerden biri haline gelmeyi hedefliyor.