Şirket, uzun yıllardır yürüttüğü kadın doğum cihazlarındaki başarısını, yoğun bakım, acil servis ve yeni doğan yoğun bakım cihazlarında da sürdürüyor.
Hızla değişen sağlık sektöründeki yenilikleri ve değişimleri doğru bir şekilde analiz eden Do-Pa A.Ş., bu doğrultuda ürün portföyünü de güncelliyor. Pazarın günümüz koşullarındaki şartlarına uygun çözümler geliştirmeyi amaçlayan Do-Pa, bu doğrultuda farklı ve yenilikçi çözümleriyle beğeni topluyor.
Uzun yıllardır başarı ile yürüttüğü kadın doğum ürünlerini portföyünü güçlendiren Do-Pa, bu ürünlere ilave olarak, yoğun bakım, acil servis, yeni doğan yoğun bakım cihazlarına yönelik yeni distribütörlükleri bünyesine ekledi.
Do-Pa A.Ş.’nin sektöre sunduğu yenilikçi çözümlerle ilgili olarak Satış ve Pazarlama Müdürü Müslüm Tacir sorularımızı yanıtladı.
Dopa, uzun yıllardır sağlık sektörüne sunduğu avantajlı çözümlerle tanınmaktadır. Dopa’yı pazarda başarılı kılan etkenler nelerdir?
Başarı süreklilik gerektiren bir kavramdır. Detaylı olarak irdelenmeli, sebep – sonuç ilişkisi iyi analiz edilmelidir ki sürdürülebilir olsun. Aksi takdirde ortaya sunulan değer başarı değil tesadüf olarak açıklanır. Sektördeki başarılı firmalardan biri olmamızı sağlayan etkenleri sayacak olursak; ilk olarak uzun yılların verdiği tecrübe ve ticari duruşumuzun tüm sektör bileşenlerinin zihninde güven ve güç olarak aksetmesidir. Keza piyasaya arz edilen ürün ve hizmetlerin kalitesi, sunum şekli, rekabetçi fiyat politikası, satış sonrası desteği güveni oluşturan unsurlardan bazılarıdır. Başarıyı getiren diğer hususlarda koşulsuz müşteri memnuniyeti, uzmanlaşılan ürün gruplarının öncelikli olarak sunulması, sunduğumuz her ürünü bir gün kendimizin de kullanabileceğini bilerek ürün kalitesinden taviz verilmemesi, inovatif yaklaşımların ön plana çıkarılması şeklinde sıralanabilir.
Dopa’nın temel faaliyet alanları ve son dönemde odaklandığı çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?
Şuna inanıyoruz ki bir firma başarısını devam ettirebilmek için değişen sektör gereksinimlerine ayak uydurabilmeli ve nispeten esnek yapıda olmalıdır. Bu doğrultuda birkaç yıl önce firmamıza yeni bir yön vererek; ürün gruplarımızı birbirini tamamlayacak yelpazede yeniledik ve genişlettik. Bu amaçla kadın doğum panelimizi güçlendirerek yanına yoğun bakım ve acil servis, yeni doğan yoğun bakım cihazlarını ekledik. Bu dönüşüm sırasında düşük kaliteli olmalarından dolayı daha önce pek sıcak bakmadığımız uzak doğu menşeili ürünleri de geçen süre zarfında salt fiyata önem vermeyi bırakıp kalitelerini yükseltmeleri nedeniyle panelimize ekledik.
Temsilciliğini yürüttüğünüz markalar nelerdir? Bu markaların ürünleri hakkında bilgi alabilir miyiz?
HUNTLEIGH / SONICAID: Sonicaid adı altında 20 yılı aşkın süredir tek yetkili temsilciliğini sürdürdüğümüz markamız panele katılan huntleigh grubuyla daha da güçlendi Bir dünya markası olan Huntleigh / Sonicaid ürün grubunda fetal/vasküler el doplerleri, fetal monitörler, fetal/maternal monitörler, merkezi görüntüleme sistemleri bulunmaktadır.
ACS: Yaklaşık 15 yıldır Türkiye tek yetkili satıcılığını sürdürmekte olduğumuz Kanada menşeili markamızın ürün panelinde; kişisel alkolmetreler, profesyonel alkolmetreler, araç tipi alkolmetreler, duvara monte alkolmetreler ve sarfları mevcuttur.
Instramed: Ürün portföyümüze yeni eklenen Brezilya menşeili bu marka bifazik defibrilatör ve AED cihazlarında üstün kaliteli çözümler sunmaktadır.
Carewell: Paneldeki yeni markalardan bir diğeri olan Carewell ile hasta başı monitörü, infuzyon/şırınga pompası, koter, merkezi sistemlerde kaliteli, yenilikçi ve ekonomik çözümler sunulmaktadır.
Dison: Yenidoğan yoğun bakım cihazlarında ülkemizde tanınan bir marka olan Dison ile küvöz, radyan ısıtıcı, fototerapi cihazlarında sektöre hizmet vermekteyiz.
SinoHero: Ürün panelinde EKG cihazları ve monitör aksesuarları bulunmaktadır.
İthalatını yapmakta olduğumuz bu ürünler dışında yerli üretim hastane demirbaş ve sarfları satışı devam etmektedir.
Hizmet verdiğiniz alanlarda kullanıcıya sağladığınız avantajlar nelerdir?
Firma prensibimiz öncelikli olarak müşteri taleplerini mümkün olan en yüksek oranda karşılamaktır. Ürün yelpazemizi belirlerken de bu hususa dikkat etmekteyiz. Sunduğumuz tüm ürünler ulaşabildiğimiz kadarıyla kullanıcı fikirleri, talepleri dikkate alınarak panelimize eklenmekte olduğundan müşterilerimize sağladığımız en büyük avantaj onların memnuniyetidir. Memnuniyeti oluşturan faktörlerden başlıcaları; aldıkları ürünün teknik yeterliliği, satış öncesi ve sonrası kesintisiz hizmet ve bu ürün ya da hizmetleri sunan profesyonel ekibimizdir.
Sağlık sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Sağlık sektörünün geçmişe kıyasla zor bir dönemden geçtiğini söylememiz sanırım yanlış olmaz. Zira sektörün gelişimi adına bir süredir Bakanlıkça alınan ve hayata geçirilen radikal kararlara uyum süreci henüz tamamlanmış değil. Ayrıca uluslararası ekonomik durgunluk, belirsizlik ve yeni TTK’nın getirdiği düzenlemelerin hepsi sektörel daralmaya etki eden unsurlar. Ancak gelecekle ilgili konuşursak alınan tedbirlerin hepsi olumlu gibi görünüyor. Meyvesini aldığımız zaman kazançlı çıkacağımızı düşünüyoruz. Yalnızca tüm dönüşümler gibi sancılı olacak bir süreçten geçiyoruz. Bu dönüşüm sonucunda düşüncelerimiz sektörde ayakta kalacak firmaların bu işe gereken önemi veren, yatırımlarını doğru planlayan ve hayata geçiren, kurumsallaşmaya önem veren firmalar olacağıdır bu şartları sağlayamayan firmaların elemine olacağıdır.
Önümüzdeki döneme ilişkin beklenti ve hedefleriniz nelerdir?
Sektördeki dönüşümle paralel olarak az önce de belirttiğim gibi firmamız da bir dönüşüm, gelişim süreci içerisindedir. Önümüzdeki kısa ve orta vadede hedefimiz bu sürecin sağlıklı bir şekilde tamamlanıp taşların yerine oturması olacaktır. Burada kastettiğim yenilenen ürün gruplarımızın piyasaya arzı, talebin oluşturulması ve tabi ki doğru konumlandırılmasıdır. Müteakiben uzun vade hedefimiz ise net olarak; yeni ürün gruplarımızda da pazara hakim konuma gelmektir.
Bunların yanı sıra DO-PA A.Ş. bünyesi ve güvencesi altında faaliyetini sürdüren ve sektörümüz bileşenlerince tanınan online sağlık satış portalı www.lakidem.com‘un marka bilinirliğini ulusal boyuta taşımak makro hedeflerimizden bir diğeridir. Ayrıca halkımızın sadece medikal ürünler için değil, sağlığa paralel ürün gruplarına olan ihtiyaçları durumunda da ilk tercihi olmaktır.
Medikal Teknik Dergisi/Haziran 2012