Sağlık sektöründeki kalite ve memnuniyeti artırmanın en önemli kilit noktası hemşirelik hizmetindeki mükemmeliyetten geçiyor. Rekabet, her geçen gün nitelikli hemşire ihtiyacının önemini daha da artırıyor.
Liv Hospital Hasta Bakım Grup Müdürü Şenel Sürücü, hasta bakım hizmetinin bel kemiği hemşirelikte mükemmelliği hedeflediklerine dikkat çekiyor. Şenel Sürücü, “Dünyada sınırların giderek küçülmesiyle sağlıkta din, dil, kültür ayrımı yapmadan, hasta haklarına saygılı ve transkültürel yapıyı göz önüne alarak hizmet veriyoruz. Liv Hospital olarak dönüşümcü liderlik kavramından yola çıkarak geliştirdiğimiz hemşirelik hizmet modelinde; yeniliklere açık, değişen parametrelere anında uyum sağlayan bir bakış açısıyla gece gündüz demeden çalışıyoruz. Bizim için hastalık yok, yalnızca hasta var. Hastalıkların tedavileri aynıdır ama her bir hasta farklıdır. Dolayısıyla hastanın beklentilerini çok iyi anlamak hemşirelik hizmetinde mükemmeliyetin anahtarıdır” diyor…
Sektör genelinde 130 bin hemşire olduğunu ancak, ihtiyacının 400 bin kişi olduğuna dikkat çeken Sürücü, “İyi bir hemşirelik hizmeti verebilmenin en önemli şartı mutlu ve üretken bir çalışma ortamı. Uluslararası hasta profiline hizmet veren bir anlayış hedefliyoruz. Hedefimiz dünyayla yarışan bir hastane olmak! Hastalar kendini güvenilir ellerde hem fiziksel hem de duygusal açıdan iyi hissetmeli. Hemşireyi ailesinden biri gibi görmeli. Güler yüzlü, pozitif bir ortamda çalışan mutlu hemşireler demek, mutlu ve memnun hastalar demek! Önemli olan hastalara güler yüzlü bir hizmeti pozitif bir ortamda sağlayabilmek” diyor.
Hemşire Mesleğini Severek Yapmalı
Sağlık sektöründe de özellikle hemşirelerin iş sirkülasyonunun fazla olduğunu söyleyen Şenel Sürücü, “Hemşirelik başlı başına farklı bir meslek. Sadece para kazanmak için tercih edilemez. Gerçekten sevilerek, isteyerek tercih edilmesi ve yapılması gerek. Ancak o zaman hemşire, işini yaparken mesleki tatmin duyabilir ve çalıştığı kurumda mutlu olabilir“diyor ve hedeflerini anlatıyor: “Bizim öncelikli olarak hedefimiz hemşireye oluşturacağımız ortamla onun kuruma olan sadakatini artırmak. Daha farklı Liv’li hemşireler olmalarını sağlamak! Mesleki olarak değer gördüğü, kıymetli olduğu hasta tarafından da, kurum tarafından da fark edildiği bir ortam oluşturmak! Liv’li hemşireleri seçerken öncelikle dikkat ettiğimiz şey mesleğini gerçekten sevmesi. Çünkü bilgiyi biz tamamlayabiliyoruz ama sevgiyi aşılamak çok zor. Özünde gerçekten bu mesleği severek tercih eden hemşirelerin hem kendisi hem de hastası mutlu oluyor.”
Önemli Olan Bilgiyi Sahada Doğru Yorumlamak
İnsan sağlığı her şeyden önemli. Unutmamak gerekir ki sağlık bir takım işi, hemşireler de bu takımın vazgeçilmez bir parçası. Hemşirelerin mesleğini yaparken takımın bir parçası olduğunu hissetmesi gerektiğini söyleyen Şenel Sürücü “Dokunduğunuz şey insan olunca donanımınızın iyi olması gerekiyor. Hemşirelerin bilgiyi çok iyi yorumlaması gerekiyor. Teorik bilgisi çok iyi olması onun çok iyi bir hemşire olduğunu göstermiyor. Önemli olan bu bilgiyi sahada kullanabilir hale gelmeleri. Bu nedenle iş başı eğitimlere çok önem veriyor ve özen göstermeye çalışıyoruz” diyor.
Liv Hospital Hemşireler İçin Bir Okul
Liv Hospital’da güçlü bir hemşire kadrosuna sahip olduklarını söyleyen Şenel Sürücü “Hedeflerimiz çok büyük. Eğitimin ihtiyaç olduğunun farkındayız. Liv’e yeni başlayan hemşireler deneyimli olsalar bile kurumsal oryantasyon, klinikle entegre hemşirelik oryantasyonu gibi süreçlerden sorumlu hemşiresi/rehber hemşiresi eşliğinde geçiyor. Oryantasyon süresince değerlendirilerek hangi konularda yetişmesi gerektiğini planlanıyor ve bunun sonucunda geliştirilmesi gerekli görülüyorsa kişisel gelişim planları yapılıyor. Aynı zamanda bölüme özel eğitimler, kişisel gelişim eğitimleri, sağlık bakanlığı ve JCI standartlarına yönelik zorunlu eğitimler hemşirelerimizin aldığı eğitimler arasında. Bu eğitimleri kişiye özel olarak yıl bazında planlıyor ve takip ediyoruz” diyor.
“Yaşam Koçluğu Yapıyoruz”
Özel sektörlerde genel olarak yöneticiye ulaşmanın zor olarak bilindiğini söyleyen Şenel Sürücü, Liv Hospital’da bunun geçerli olmadığını söylüyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: “Sağlık hizmeti veriyorsanız operasyonun içinde olmanız gerekiyor. Bu işi daha önce yapmış ve hemşireliğin bütün süreçlerinde var olmalısınız ki sahadakileri anlayıp yönetebilesiniz. Bu hizmet 7 gün 24 saat veriliyor, hemşireler ailelerinden daha çok işleriyle meşgul oluyorlar. Hastalarla aralarında duygusal bağlar oluşuyor. İşte bu yüzden burada onlara sadece işi öğretmiyoruz, bir anlamda yaşam koçluğu yapıyoruz. Okuldan yeni mezun olan bir hemşirenin doğru ellere düşmesi çok önemli. Çünkü ilk eğitim aldığı yer ona mesleği çok da sevdirebilir, nefret de ettirebilir. Bu açıdan Liv Hospital hemşirelik açısından iyi bir başlangıç ve etki oluşturdu. İstanbul’da bildiğimiz A grubu hastanelerden başvuru alıyoruz. JCI kriterlerinde A grubu hastanelerde çalışmış hemşirelerden başvurular geliyor. Liv’de farklı bir yapı ve enerji oluşturduk.”