Epilepsi (sara) hastalığının bilinirliğini ve bu hastalıkla ilgili toplumsal bilinci artırmak üzere 2008 yılından itibaren uygulanmaya başlanan ‘Mor Gün’ etkinliğine destek veren dünyanın lider araştırmacı ve aşı şirketi GlaxoSmithKline, 26 Mart Epilepsi Günü’nde konuya duyarlı herkesi mor giyinmeye davet ediyor.
2008 yılında 10 yaşındaki epilepsi hastası Cassidy Megan öncülüğünde, epilepsi hastalarının da, diğer sıradan insanlardan bir farkının olmadığının bilinmesi, epilepsinin kavranması ve insanların bu konuda bilinçlenmelerinin sağlanması amacıyla başlatılan “Purple Day/Mor Gün” etkinliği tüm dünyada yankı bulmaya devam ediyor.
2009 yılında uluslararası boyuta taşınan 26 Mart Dünya Epilepsi Günü için dünyanın lider araştırmacı ve aşı şirketlerinden GlaxoSmithKline (GSK) da tüm duyarlı vatandaşları mor giysiler giymeye teşvik ediyor. Mor Gün etkinliği ile ilgili açıklama yapan GSK Türkiye İletişim Müdürü Tuğba Çamlı “Epilepsi, kısa süreli beyin fonksiyon bozukluğuna bağlı olarak gerçekleşen ve beyin hücrelerinde geçici anormal elektrik yayılması sonucu ortaya çıkan bir hastalık. 2012’de yayınlanan bir çalışmada her 200 kişiden birinin epilepsi hastası olduğu ifade edilmiştir[1]. Epilepsi ile mücadelede en önemli silahımızın onu tanımak olduğunu düşünüyoruz. Biz de GSK Türkiye ailesi olarak epilepsi konusundaki bilinirlik ve bilincin artırılması amacıyla düzenlenen Mor Gün etkinliğine destek veriyor ve konuya duyarlı herkesi 26 Mart’ta mor giymeye davet ediyoruz” diye konuştu.